Wednesday, March 05, 2008

..hari2 yang berlalu seakan menguji kekuatanku..

..setelah aku berhempas pulas menghadapi mabuk pregnant..then sambung pulak dgn batuk yg berpanjangan..sampai ke satu tahap aku masuk hospital..kul 2 pagi aku kesakitan kat bahagian perut belah kanan atas..tak boleh baring tak boleh duduk..even bernafas pun rasa sakit. memang challenge betul pregnant kali ni..baby ni begitu istimewa skali..ibu berdoa agar diri mu dilahirkan sihat walafiat ya nak..

..baru rasa nak sembuh dari batuk dan sakit perut tu..2 hari lepas aku accident..aduhai..lepas satu persatu aku harus hadapi..semua ni adalah dugaan..allah sedang menguji kekuatan hati dan minda ku..aku harus redha dan pasrah dengan ketentuan dan kehendak dariNya, setiap yang berlaku tu ada maksud yang terselindung, yang penting kita harus tabah menghadapinya..

..seperti menanti kehadiran mpv kami, setelah menunggu 2 bulan masih belum tiba lagi..kami masih harus menunggu beberapa minggu lagi..bak kata pepatah..tak lari gunung di kejar..and andainya rezeki kami, tak kemana la kan..yang pastinya rezeki lagi satu ni, kuat betul menendang2 perut aku..ada masa nya nak mengiring pun tak selesa, nak tegak pun tak selesa..tak tahu camana yang sesuai..

..sebut pasal orang baru ni, teringat kat barang2 dia ada sikit2 lagi yang belum prepare..tapi barang2 ibu dia lagi la..belum prepare apa pun..baru terkial2 nak check harga pilis dan param..ish..baju baby pun belum basuh..baby pun dah nak masuk 7 bulan, kena usaha kan gak ni..kalau dah ready..kena masukkan dalam bag..bag yang nak dibawa ke hospital masa nak bersalin tu..

..insyallah, next week kami usahakan la since cuti sekolah..curi masa sikit..settlekan hal basuh membasuh ni..rasa jauh di sudut hati ni takut lak nak bersalin..wallah hu alam..camana la situasi bersalin kali ni..berdoa agak semua berjalan lancar dan selamat..cuma yang aku risau kan sekarang ni..dalam pantang..ari tu plan ada maid..sekali tu mak aku kata, maid tu tak jadi datang lak..pening gak memikirkan hal dalam pantang ni..

..eh dah lama jugak aku tak menepek gambar anak2 aku kat sini..gambar yang terlatest pun ada dalam handphone tak ditransferkan lagi..nanti aku transfer kan dan tepek kan di sini..gambar heroin dan hero2 aku yang banyak memberi cahaya kegembiraan..oklah..mata pun dah kurang ngantuk..aku stop kat sini dulu coretan kali ini..bersambugn di episod akan datang...

No comments: