Tuesday, June 30, 2009

..akhirnya si comel Farriys dah tumbuh gigi & berjalan..

..apa yang aku risaukan & nantikan telah pun kunjung tiba..ish cakap macam menanti seseorang sajakan..sebenarnya aku menanti gigi Farriys tumbuh..dah setahun dia, gigi tak tumbuh2 lagi..tapi minggu lepas, masa nak tukarkan diaper dia, dia tersengeh2..lepas tu aku ternampak ada benda putih kat gusi dia..dalam hati berkata..eh apa pulak anak aku makan terselit kat gusi tu..anak aku makan kertas ke..apa lagi cepat2 la aku mengorek gusi dia..sekali tu aku rasa keras jer..eh rupanya anak ibu dah tumbuh gigi..yang bestnya tumbuh gigi atas dulu dan nampak 1 jer nak keluar..selalunya baby tumbuh 2 serentak cam kakak, abang dia dulu..dan tumbuh bawah dulu..tapi lain dari yang lain pula Farriys ni..anyway, I'm so happy, gigi Farriys dah tumbuh..lega rasanya..ya lah..anak orang lain dah tumbuh banyak 4-8 batang dah..anak den..baru nak tumbuh..by the way, its ok baby..just go on with your own way of development..

..bercerita pulak pasal Farriys dah berjalan..seminggu yang lalu, cikgu kat taska tu ada cakap..kak, Farriys dah jalan la..jauh dia jalan..dalam hati aku berkata..ish...biar betul cikgu ni..ke salah orang, Farriys tak jalan lagi kat rumah aku perhatikan.. 2 hari lepas cikgu taska cakap macam tu, betullah..Farriys dah jalan, it happened infront of my eyes..and aku menjerit2 kesukaan..daddy Farriys cakap apasal..apasal ni..jerit2..then, ibu explain yang Farriys dah jalan..then daddy dia pula yang excited..then aku berdirikan Farriys, lepaskan tangan aku dari tangan dia..lepas tu dia jalan lagi..lama..dan jauh dia berjalan..wah..semua orang happy, siap tepuk tangan, daddy, mummy, kakak, abang ngah & abang chik were so happy at that time..dan sejak dari saat tu kakak & abang layan rajin Farriys berjalan..bila dia nak merangkak jer..kakak angkat dirikan, bila nak merangkak jer..abang angkat dirikan suruh berjalan..kesian pula tengok Farriys kena buli cam tu..tak henti2 berjalan la pulak jadinya..anyway..2 things at the same time..oh my baby was so superb..and now, I'm thinking about to buy shoes for Farriys..maybe find a pair of crocs for him..as a gift for "dah pandai jalan"...tak sempat nak shot gambar lately ni..nantilah, ada kesempatan aku recordkan video dia berjalan tu..


1 comment:

imanamani said...

better shot his photos...the memory wont return back okay... but the way..acu so happy ...sure cute....cenabau acu dah jalan..beside start to show everbody his teeth... beware la...jangan ada kena gigit nanti... to cenabau sis and bro's jaga adik ok...sayang adik...