Wednesday, July 01, 2009

..hari yang amat membosankan..

..aduhai..kenapalah hari ini aku rasa seakan2 hari yang amat membosankan..hari yang murung, hari yang tak memberangsangkan, rasa seolah2 ada something goes wrong somewhere..but I don't know what..mungkin dari kejadian yang berlaku di persekitaran kebelakangan ni..yang mana aku terbawa2 dari hari ke sehari..

..ada kemungkinan juga, semua yang dilalui adalah ujian yang datang dari yang Esa..sepengetahuan aku Allah menguji hambaNya dengan pelbagai cara dan dalam pelbagai keadaan..sesungguhnya aku redha dengan ujian dariNya..malah dari ujian2 tersebutlah mengajar aku erti lebih matang dalam mengharungi kehidupan akan datang..

..kebelakangan ni, apa yang aku fikirkan adalah..aku telah melakukan satu kesilapan yang patut aku perbetulkan dari sekarang dan masih tidak terlambat untuk diperbetulkan..dan rasanya suatu hari nanti, apa yang tersilap yang dah diperbetulkan tu, dengan sendirinya akan membawa kesejahteraan dalam diri aku..ada masanya aku terfikirkan peribahasa..terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata..padah akibatnya..tapi kalau terlajak satu kesilapan, masih adakah ruang untuk aku memperbetulkannya..wallahualam..tetapi bagaimanapun, jangan ada sikap putus asa dalam memperbaiki sesuatu keadaan, itu adalah yang terbaik..

..aku percaya dan yakin, apa yang aku lalui dan hadapi, semuanya ada hikmah disebaliknya..dan sesungguhnya hanya Allah s.w.t yang lebih mengetahui..

1 comment:

imanamani said...

hehe....mcm sama je rasa ...