Thursday, July 09, 2009

..lambat nak update..ada sikit busy..

..lately ni, semacam ada yang tak kena, tak tahulah apa bendanya..tapi aku tetap sentiasa berdoa padaNya agar Dia sentiasa memberikan yang terbaik buat hambaNya ini..aku banyakkan muhasabah diri kebelakangan ni, rasanya banyak lagi yang perlu diperbetulkan dalam diri, memandangkan next month adalah harijadi aku..so, rasanya kena pasang azam yang lebih kukuh dan bersungguh2 melaksanakan azam tersebut..

..bila aku rasakan resah & gelisah, aku perbanyakkan muhasabah diri dan serahkan diri pada penciptaNya..kerana segala yang aku ada kini hanyalah pinjaman semata-mata..aku hanyalah sebagai pengemudinya..bagaimanapun..penciptaNya tetap yang akan menentukan segalanya..aku sering mencari2 diri sendiri, apa kupas kembali..kehidupan yang telah berlalu..ke manakah hala tuju hidupku ini..yang mana aku sendiri tak tahu bilakah penghujungnya..tetapi bak pepatah..bekerjalah seoalah kamu akan hidup selama-lamanya..tetapi beramallah..seoalah kamu akan mati esok hari..

..setiap hari memikirkan keadaan diri, situasi diri, hala tuju diri..memikirkan aku adalah seorang isteri, seorang ibu, seorang anak, seorang adik, seorang kakak..malah aku juga adalah banyak lagi "seorang" ..yang mana begitu banyak tanggungjawab harus dipikul..ada masanya..rasa begitu gembira dengan apa yang diperolehi..ada masanya..rasa begitu pilu dengan apa yang harus dihadapi..dalam apa jua keadaan sekalipun, aku tetap mengingatkan diri ini yang bahawasanya semua yang aku hadapi samada gembira atau pilu adalah dariNya, dalam kegembiraan..Dia memberi rezeki, dalam kedukaan Dia memberi ujian..yang mana dengan ujian itulah..membuat aku rasa lebih matang dalam mengharungi liku-liku kehidupan..malah..aku perlu mengajar agar diri selalu redha dengan ujian dariNya..ada hadis menyatakan..Allah akan menguji hambaNya mengikut tahap kemampuan hambaNya...

..dengan izin Allah jugalah..maka aku dan keluarga masih ada lagi dimuka bumiNya..dan dengan izinNya..esok adalah harijadi Fayyadh Aniq bin Parizol yang ke 7..semoga anak ibu & ayah..sentiasa dilindungi Allah s.w.t, dipermudahkan oleh Allah menimba ilmu dan pembelajaran..serta Allah tetapkan hati anak ibu sentiasa mengikut jalan Allah s.w.t..aku & hubby dah plan nak celebrate kat luar, but see how the condition..sebab nak pergi beli hadiah sekali..happy 7th birhtday to Fayyadh Aniq bin Parizol..jadilah anak yang soleh..dan hamba Allah yang taat...



1 comment:

imanamani said...

happy birthday to you...happy birthday to you..happy birthday to fayyadh ... happy birthday to you..acu sing in advance ... sing to him for me okay..
p/s.. promo bday nampak....