Wednesday, July 22, 2009

..rasa buntu, bosan, bengang..3B..

..hari yang cukup membosankan hari ni..3B yang aku rasa tu membuatkan otak rasa jem tak leh berfikir..hati rasa tak tenang..segalanya rasa tak kena..tak tahu nak adjust camana dah, tetap rasa 3B tu..dengan muka aku yang tak senyum2 ni..pastinya orang pun tak nak dekat dengan aku hari ni kan..lantakla kan..masing2 ada hari2 muram masing2..turn aku terkena hari ni pulak kan..

..dari malam tadi dah aku rasa 3B ni..tapi..aku cuba hindarkan..tapi pagi ni dia datang balik bertandang di pintu jiwa aku..jiwa aku cuba lari..lagi terus berlari lagi..tapi..dikerja juga oleh si 3B ni..aduhai..sesungguhnya, aku harus banyak lagi mendekatkan diri pada penciptaku..supaya aku boleh hindari 3B tersebut..itu semua yang menghantui jiwa nurani ku..aku cuba usahakn untuk menjadi sebuah taman yang indah tapi sekarang ni taman itu sedah bercelaru dan berselerak ..kerana still under construction..korang yang baca entry aku yang ni mesti ketawakan..takper2 ketawa..supaya korang jangan lak menjangkit 3B aku tu jadilah kan..

..walaupun banyak nak dicoretkan dalam blog kesayangan aku ni..tapi disebabkan kewujudan 3B tu..membuatkan aku rasa..begitu gusar, gundah gulana..malah rasa pudar..pudar??..eh tu Rossa tu punyalah..bukan aku punya..hehehe..supaya di entry akan datang 3B tu dah pergi jauh berhijrah ke tempat lain..kan kan kan..tapi kadang tu..3B tu memberi kesedaran..memberi lebih kematangan.sebab dia suruh berfikir..banyakkan berfikir apa yang telah diri lakukan hingga boleh terjadi 3B tu..so dalam erti kata lain..kena muhasabah diri balik..apakah yang telah tuan punya blog ni lakukan..sehingga terjadinya 3B..apa kata korang yang membaca ni pun..tolong tuan punya blog ni..lebihkan muhasabah diri..insya Allah..

1 comment:

imanamani said...

ha...kenapa la sama ek...hari ni aku pun ada simptom 3 B tu....