Friday, July 31, 2009

..apalah malang nasib hari ni..

..aduhai..apalah nasib aku hari ni..dah la baru nak baik dari batuk, selesema, sakit tekak..dah tu pagi2 keluar dari toilet nak masuk ke ofis..jari telunjuk dengan jari tengah tangan kanan aku tersepit kat pintu ofis tu..pintu tu kalau dilepaskan tertutup sendiri belempung bunyinya jadi kena tahan lagi tutup perlahan2..dah tu tersilap tahan..tertahan dengan jari..dan pintu tu tertutup kuat..tersepit la jari-jemari aku ni..rasa nak menjerit pun ada..

..sampai kat tempat duduk..tengok2..jari telunjuk aku berdarah-darah..dan jari tengah pijau..dah tu dia punya denyut tuhan jer lah yang tahu sakitnya..rasa nak jerit..nak nangis pun ada..tapi bertahan jerlah..kang orang ingat serius sangat lak..kan..nangis2 kat ofis ni..aku boleh menaip dengan sebelah tangan jer..tangan kiri..tangan kanan dah kaku jadinya..aku ngadu dengan kakak & adik aku..kakak aku kata..rendam dalam air sejuk..aku pun gi pantry amik air sejuk dari water dispenser..

..jari aku yang pijau tu..sejuk..cam takada darah..darah tak jalan..berdenyut-denyut..sampai rasa sengal satu tangan..uish buatkan tak berselera nak lunch..aku menahan sakit sampai la ke tengahari ni..dan masih berdenyut-denyut lagi..rasa cam nak potong2 pintu tu..tapi kang satu hal lak kan..kena amik tindakan lak dengan HR kang..sib baik hari ni balik awal..balik umah nak baring tidur..sebab rasa badan lemah..dek tersepit tu punya pasal la..apalah nasib hari ni..dah nak jadikan..adalah tu..aku buat salah tang mana2 tu..bersabar bertahan sajalah..sib baik esok dah weekend kan..harap2 la jari baik sebelum Ahad..sebab nak ke bowling centre Ahad tu..itulah..citer tentang jari ku yang malang..ish ish ish..denyutannya..masih terasa...

1 comment:

imanamani said...

takdapat nak bayang kan kalau betul betul nangis kat pejabat... dan dapat jugak bayang kan macam mana berkerut nya muka nak menahan sakit... takpe la..dugaan....