Monday, July 13, 2009

..11 July - Fayyadh's birthday celebration ..

..walla..alhamdulillah..akhirnya tercapai gak nak celebrate birthday Fayyadh..yang mana asalnya nak celebrate on 10th July, night time, tapi tak disangka2 daddy Fayyadh have to attend meeting until 10.30 pm okey..mummy Fayyadh dah siapkan anak2..ready nak tunggu daddy balik jer then terus nak keluar bila daddy sampai..tapi apakan daya, Allah tak mengizinkan pada hari tersebut..daddy sampai rumah arond 11.30 pm..masa daddy kat ofis, dia pun sedih gak tak dapat balik awal..but daddy dah suruh say sorry to Fayyadh, daddy said..daddy will replace tomorrow..means Saturday..

..selepas dapat call dari husband tu, aku slowtalk with Fayyadh, explain kat dia..cam ni..Abang Ngah, ibu nak cakap sikit la, ibu & ayah nak minta maaf la, tonight tak boleh nak keluar nak celebrate brithday abang ngah, then pastinya dia tanya kenapa kan..aku explain lagi, ayah tak dapat balik awal, ayah meeting, tak boleh keluar awal, bos ayah tak bagi keluar awal..ayah kerjakan, cari rezekikan, untuk kita semua jugakan..then seperti yang aku explain tentang diri Fayyadh, dia cukup memahami..dan jawapan dari Fayyadh very simple, membuatkan aku rasa bersyukur sangat2 sebab dia boleh terima..dia jawab, ok ibu, tak apa, kita celebrate esok..potong kek esok lah..

..sebenarnya masa menunggu hubby tu, aku isikan masa dengan snap photo kat rumah, tak nak bagi boring menunggukan..setelah dapat berita dari hubby tak dpat balik awal, dan setelah explain pada Fayyadh tak dapat nak celebrate malam tu..then aku ajak semua naik atas..tengok tv..tak lama lepas tu semua tertidur dgn baju jalan masing2..so, aku amik pyjama utk 4 orang tu gantikan ke empat2nya..then aku pun tertidur sekali till hubby sampai umah, dan jam menunjukkan kul 11.30 malam..itulah alkisahnya anak2 aku tertidur mentara menunggu daddy balik nak celebrate birthday Fayyadh..

..so keesokan harinya, kami keluar awal pagi, bawa 4F tu breakfast dan make move to Alamanda..seperti yang dijanjikan..pastinya akan ada acara potong kek tu kan..so hubby kata nak celebrate kat Secret Recipe..dan pilih tempat..then ajak Fayyadh pilh kek..and minta waiter tu anta ke meja kami..then dah susun meja, letak Farriys dalam baby chair..kami pun tunggu waiter datang ambil order..dah order minta waiter tu anta kek..sekali tu..aku cam dengar orang nyanyi lagu happy birthday ramai2..aku tertengok2..la..siapa punya birthday ni sama dengan Fayyadh lak nak celebrate..sekali tu waiter tu ramai2..bawak kek dengan lilin menyala..sambil nyanyi datang ke meja kami..la..they all nyanyi utk Fayyadh..apa lagi tuan punya diri seronok la..and tersipu2 malu..then they all wish Fayyadh happy birhtday, Fayyadh Aniq..then we all one family nyanyi lagi sekali..then for the 1st time la anak aku dapat tiup lilin, tu pun sebab waiter secret recipe tu yang buat cam tu..yang aku sendiri pun tak tahu..memang hubby tak suka lilin2 ni..then..kami pun menjamu selera la..yang pastinya 4F tu makan kek bukan main banyak lagi..separuh kek tu..makan kat situ..and selebihnya bawa balik..kat rumah sambung lagi makan..

..selepas..dah selesai kat secret recipe..kami bawa beli hadiah Fayyadh..sebenarnya lain yang rancang nak beli..lain yang dibeli..aku nak beli sesuatu yang Fayyadh boleh guna hari2..then aku terfikirkan Fayyadh need to have backup glasses..so, aku decided belikan spec baru untuk Fayyadh..so, gi focus point..suruh dia pilih..then..spec tu akan siap dalam minggu ni..Fayyadh tak sabar nak pakai, minta dia bersabar..Fayyadh memang suka menyemart..mat smart, kata daddy dia..so..evening time..balik rehat kat rumah, but malam dah janji nak bawa main kat playground mcd..situ lagi..then..spent time kat situlah menunggu 3F tu main..seronok betul..till kena pujuk baru nak balik..

..the next day, which is Sunday..siang kat rumah jer..but petang ada hal nak ambil barang, again 3F tu dapat main kat playground, but this time main kat playground Giant..seronok sangat diaorang dapat main tu..yelah..weekend jer pun dapat macam tu..weekdays..tak dapat la..kan..so its end up our last weekend..photo boleh ditatap di Fayyadh's 7th Birthday & 4F_Fun_Time_July_2009




1 comment:

imanamani said...

becar nya lilin dia....