Friday, June 11, 2010

..kebelakangan ni, aku rasa sakit tangan teramat sangat..

..minggu lepas, 3 kali aku kena, kena sakit-sakit tangan, sengal-sengal, lenguh macam tu, sampai satu tahap nak angkat pun sakit..tak boleh nak angkat tangan sendiri, tangan yang kena tu tangan kiri..memula aku biarkan jer, sapu dengan minyak panas..lepas tu sakit tu berulang-ulang datang..aku biarkan lagi..hingga ke minggu ni, aku kena sakit tu balik, dalam minggu ni dah 2 kali aku kena..

..ada kawan aku cadangkan suruh aku pergi jumpa doktor kat klinik dekat dengan pejabat aku, fikir-fikir balik, jumpa sajalah doktor GP dulu..lepas tu tengok apa kata doktor tu kan..aku pergi jumpa doktor, lepas tu doktor bagi ubat makan untuk saraf..kata doktor tu ada kemungkinan ada kena mengena dengan pengaliran darah dalam badan..dan juga urat saraf aku..

..doktor cadangkan aku jumpa pakar fisio, aku tak bagi apa-apa jawapan..hanya diam saja..macam-macam bermain di fikiran aku ni..masih jauh lagi perjalanan nak membesarkan anak-anak..anak-anak aku yang comel tu masih kecil-kecil lagi..macam-macam bermain di benak fikiran aku..aku berdoa ke hadrat ilahi..agar tiada apa yang serius menimpa aku..aku berserah pada yang maha Esa..hanya padaNya saja tempat bermohon..

..doktor GP tu telah refer aku ke pakar fisio, appointment dengan pakar fisio dah di buat, tunggulah nanti apa keputusan dari pakar fisio..agak gementar hati ni untuk jumpa dengan pakar fisio..bagaimana pun, tindakan harus di ambil untuk mengetahui apa penyebab segalanya semua ni..insya Allah,aku berdoa agar segalanya tidak membawa kepada sesuatu yang serius..

2 comments:

imanamani said...

better go and check first... jangan biar kan..dan lagi satu kena berani face the fact...terutama hal kesihatan ni.. better tau apa apa berita sekarang daripada terlewat.. fikir kan anak anak ... so take a good of ur health...

LeoLina said...

kak...mcm mana ngan tangan akak sekarang?saya ada rasa simptom2 mcm tu......makan ubat turbo neuron...dah lega..tapi berulang lak skrg nih..