Thursday, August 12, 2010

..aku berusaha keras dengan gigihnya..

..aku amat sedih dengan keadaan blog aku ni..amat suntuk sekali masa buat aku untuk meninggalkan coretan-coretan terindah di sini..bagaimana pun, aku tetap usahakan juga..gunakan sekejap masa rehat setengah jam di bulan ramadhan ni, untuk memberi sedikit nafas baru pada blog kesayangan aku ni..

..hari ni hari kedua umat Islam menunaikan ibadat puasa..Alhamdulillah, setakat ni anak2 diberi izin Allah s.w.t..mampu untuk berpuasa dan malah mampu bangun untuk bersahur..hari pertama, agak membimbangkan sebab agak sekian lama anak2 tidak berpuasa, bila tibanya ramadhan mereka terus berpuasa..takut2 mereka tak larat hingga ke petang..tapi inilah yang dinamakan dengan izin yang Esa, maka anak2 kecil kami mampu untuk berpuasa..aku bersyukur ke hadrat mu Ilahi..dengan kurniaan Mu ini..aku merasa amat bersyukur dan amat gembira..melihat anak-anak yang lahir dari rahimku ini..di beri cahaya dan hidayah untuk menunaikan rukun Islam ketiga ini..

..semalam kami berbuka simple saja..nasi lemak,bubur lambuk, murtabak dan air milo panas..tahun ni aku mengambil pendekatan berjimat-cermat, dan mengawal nafsu makanan ketika menghadirkan diri di bazar ramadhan kat belakang PKNS Bangi tu..pengalaman tahun-tahun yang lepas..mengajar aku erti makan la secara ala kadar..bukan secara membazir yang mana ke akhirnya ada yang tidak habis..masuk ke dalam tong sampah sajalah..

..bercakap pasal bersahur..orang yang paling bagus dan sabar mengejut anak2 untuk bangkit sahur adalah suami tercinta tersayang..dia amat sabar mengejut anak-anak untuk bersahur, malah dia amat sabar melayan anak-anak bersahur..kalau diri aku ni..diri sendiri pun kadang susah nak bangkit sahur..orang bangkit makan sahur..aku bangkit sebab nak gosok baju..hehehe..

..tu la setakat ni cerita yang termampu aku update di sini..nanti akan aku berusaha keras juga untuk mencoret lagi ya pembaca2 blogku yang setia..

5 comments:

imanamani said...

harap harap ,... rajin la hendak nya update blog....lagi...

H A N S said...

huhuhu..alhamdulillah, 2 hari sudah lepas :)

Aiza said...

selamat berpuasa kak ina...

fazlina said...

adik : doa2 la ya..aku dapat update selalu blog ni..

hani : hehe..masih ada lagi 28 hari kan..tapi utk kita tak sampai la 28 hari..hehehe..

aiza : selamat berpuasa untuk aiza sekeluarga juga..

fazlina said...
This comment has been removed by the author.