Sunday, August 29, 2010

..28.08.2010..aku menghadirkan diri di pejabat..

..ofis aku ada migration untuk hsbb, nak masuk release 2.1..hari tu 2 bulan lepas dah buat release 2..nanti bulan december lak masuk release 3..hati memang berat nak tinggalkan anak-anak kat umah..hubby tersayang hantarkan ke ofis..anak-anak di rumah di jagakan oleh adik angkat aku..siapa lagi kalau tak zira..sib baik zira sudi jagakan diaorang..moga Allah memberi balas setimpal untuk zira..

..waktu menunjukkan 11.28 minit malam..aku menunggu masa untuk ‘deployment’ bermula..fikiran teringatkan anak-anak dirumah..maafkan ibu sayang, ini adalah tanggungjawab ibu untuk majikan ibu bekerja..ini tugas yang diamanahkan..insya Allah, semua ini ada hikmahnya..ibu lakukan semua ini dengan seikhlas hati..niat di hati ibu membantu ayah untuk membesarkan anak-anak yang amat ibu ayah sayang..
..di waktu ini juga teringat mak aku yang kat kampung tu..mak dah tidur ke mak..harap-harap mak sihat di sana..aku hanya dapat balik sekali saja berbuka di kampung..masa tidak mengizinkan..kalau tidak kami merancang nak balik ke kampung minggu ni..tapi tugasan di pejabat telah memanggil aku untuk bekhidmat..

..nak masuk hari ke 19 umat Islam berpuasa..bulan ramadhan akan berlalu meninggalkan kita..ramadhan tahun depan tak tahu lah..berkesempatan atau tidak..harap-harapnya..Allah panjangkan umur untuk menemui ramadhan akan datang..

..pada aku ramaadhan kali ni..sungguh bermakna..kenapa..sebabnya hanya aku yang mengetahuinya..ada sebab-sebab tertentu aku rasa ramadhan ini membawa seribu satu kenangan dan perubahan untuk aku..aku menganggapnya suatu perubahan yang positif..dan ada hikmah disebalik semuanya ini..

..jam menunjukkan diri dengan nombor 12.50 pagi..29.08.2010..aku masih disini..kerja deployment oleh team TA tak siap lagi..aku nak tunggu sampai siap deployment..baru senang hati nak balik..baru jap tadi call hubby..dia ada tunggu kat bawah..dalam kereta..katanya nak tidur..insyaAllah dalam pukul 2 pagi nanti aku balik la..

2 comments:

H A N S said...

bunyi sedeyh jer entry ni. sabar yer, smua yg blaku mmg ada hikmahnya =)

imanamani said...

teh..wakakakaka..

terus kan perjuangan murni ko utk TM yeh..hehehehe