Friday, September 19, 2008

..berbuka di Secret Recipe..

..salam, 2 hari lepas aku and family gi berbuka kat secret recipe, secret recipe mana lagi, yang ada kat Bangi tu lah satu2nya..kami sampai ngam2 jer waktu berbuka, semua orang dah start makan kurma, kami baru nak order food, yang bestnya kami selalu gi makan then tak tahu nak order apa..nak order food pun dah makan masa, then aku pun dgn selambanya cakap kat waiter tu, dik tolong bagi air kosong utk berbuka dulu, lambat nanti makruh lak..waiter tu kata, ya ya kak kejap saya ambil, then aku tengok dia datang dengan sepiring kurma, dan 5 gelas air sirap..oo ok gak, not bad la kan..dia bagi kurma utk berbuka..tapi..bila aku makan jer kurma tu, ya allah..kerasnya cam batu..Fatihah tak leh gigit kurma tu..then aku suruh dia berbuka dengan air sirap tu dulu..

..then waiter tu datang balik, amik order kami..aku & hubby jenuh la menengok menu nak order apa..then last2 dapat la waiter tu senarai apa nak kami makan..sementara menunggu food nak sampai..2 hero aku Fayyadh & Fakhriy tu telah membuat aksi yang amat menarik perhatian orang kat Secret Recipe tu, disebabkan ayahnya baru belikan jam Ben 10 tu, jadi diaorang pun pakai kemana2 diaorang pergi..diaorang buat aksi Ben 10 tu kat secret recipe tu, ya allah..kot la besar sangat secret recipe tu kan..so semua customer yang tengah makan tu melihat la aksi Ben 10 diaorang kat depan almari cermin kek tu..yang malu siapa...akuuuuuuuuuuu gak laa..sebab aku ibunya..jenuh aku panggil suruh duduk diam..tak maunya..duduk diam, asyik buat aksi Ben 10 tu..last2 aku biarkan jer..sampai la waktu makanan sampai..ha..tahu pun lapar..bergegas duduk nak makan..anak2 aku bab makan kan memang cepat..

..aku dengan Fatihah makan spaghetti bologniese..ayah dia makan nasi dgn ayam black pepper..yang lagi 2 hero tu makan kids burget set..then dapat ais krim free 3, apa lagi utk diaorang la 3 orang tu..cerita pasal kami berlima..tak citer pasal adik pun kan..adik apa lagi..selalunya waktu kami berbuka..dia memang tidur..so aku nak semadikan kenangan berbuka kat secret recipe tu dengan berkongsi gambar kenangan masa kat secret recipe..lihat la..aksi2 hero aku dengan jam Ben 10 tu ha..and gambar adik yang baru bangun tidur pun ada gak..korang tengok la gambar siapa yang takada heheheeh..gambar aku lerrr...selalu gitu..gi mana2 memang gambar aku yang takada..sebab aku yang suka amik gambarr...diaorang..









...tengok tu adik besar tul mata dia..siap posing tu masa amik gambar..susah gak nak amik gambar masa dia jaga..selalunya gambar dia gambar tidur je...so aku kongsi kan gambar dia waktu jaga..ha rupa siapa tu..adik tu..









..kat bawah ni gambar masa berbuka kat one of the restaurant kat bangi..


No comments: