Wednesday, September 24, 2008

..kejadian yang amat syahdu..

..lately ni, aku kelam kabut sikit..banyak hal yang nak diuruskan, especially sejak ada baby..banyak benda nak kena settlekan..balik dari kerja, amik anak2 dari nursery, kena uruskan beg nursery, bakul susu nursery..then semalam, elektrik kat umah takada..kami keluarla terus..tanpa settlekan apa2 kat rumah tu..sebab baby dah menangis2 kepanasan..kami terus gi amik baju raya aku sekali kat umah tailor..balik dari umah tailor, kakak aku kata elektrik dah ada..and sampai umah kul 10.50 malam..dah rasa tak larat dah..nak jadi citer..fatihah jatuh masa balik dari umah tailor tu..sian tul..sakit tulang punggung dia..sorry sayang ibu tamak nak bawak sekali semua plastik2 tu..kalau angkut 2 kali kan tak terjadi kejadian tu..balik ni aku nak urut lagi belakang dia tu..pagi tadi dia kata sakit lagi belakang tu..sian anak ibu..tulah satu2nya anak pompuan aku setakat ni..dia la kawan meragam kan baju raya sama2..

..the moral of the story aku menulis blog hari ni, ada kejadian syahdu berlaku pagi2 tadi..kul 6.45 pagi..aku ada explain kat atas tu umah aku takada elektrik, then aku balik umah dah lewat malam, tak sempat nak kemas barang2 nursery anak2 malam tadi..then apa terjadi pagi tadi aku kelam kabut kemaskan barang2 nursery anak2..sekali tu baru perasan tak keluarkan bekas tupperware bekal Fayyadh, Fakhriy dari beg Smart Reader diaorang..then Fakhriy lak nak bawak kuih tiram ke sekolah hari ni..aku pun cakap kat dia..adik tunggu jap ya, ibu basuh tupperware tu karang, ibu masukkan kuih tiram adik ya..aku pun kemas2 barang nursery diaorang..then aku nak pergi ke dapur nak basuh bekas tupperware Fakhriy utk letak kuih tiram utk dia bawak ke sekolah..sekali tu dengan terkejut dan syahdunya aku melihat sesuatu kejadian kat dapur kat sinki tu..aku amat2 syahdu sekali..what do you aspect from a small boy, yang belum masuk 5 years old lagi..lihat..gambar kat bawah ni..apa yang Fakhriy buat, since dia tahu ibu dia kelam kabut pagi tadi..dia buat sendiri..dari situ aku sedar yang bahawasanya tak sia2 selama ni, aku and husband ajar anak berdikari, susun baju sendiri, kemas beg sendiri, akhirnya..Fakhriy buat sendiri sesuatu kat dapur tu..(in order for him to bring kuih tiram to school)..ya allah, ya tuhanku, aku amat bersyukur ke hadrat mu ya allah..kau kurniakan cahaya sikap berdikari kepada anak-anak kesayangan ku..alhamdulillah..di bawah ni aku paparkan..apa yang Fakhriy buat kat dapur..yang membuat aku begitu syahdu dan teruja..














..apa Fakhriy buat tu ya?..dia buat apa..dia basuh bekas tupperware dia sendiri..ibu terharu sekali tengok adik basuh tu..supaya sikap berdikari mu itu berkekalan..Fakhriy Ariq bin Parizol..

1 comment:

imanamani said...

macam tu la anak ibu... very good boy....