Tuesday, December 02, 2008

..aku..diriku yang semakin membesar..

..well, tetiba aku teringin mencoretkan perihal..diri aku yang semakin membesar ni..kalau anak2 aku semakin membesar sedap gak bunyinya kan..ni ibunya yang semakin membesar..tu pun..sebab semalam ada 3 orang kat ofis aku ni tegur..dengan soalan "hey..do u put on weight?'..soalan cepu mas..yang obvious tu..masa aku baru balik dari bercuti bersalin..aku lost weight..banyak..perut tak nampak punya..tapi skang ni..ntah lah..ni mesti akibat..makan tak ingat dunia..aku ni kan senang jer nak turun..bila kurang makan..dan senang la jugak nak naik bila terlebih makan..

..aku memikirkan camana skang ni aku nak handle diri aku ni yang semakin membesar bagai johan..aku tengok diri sendiri kat cermin pun..aku sendiri tak puas hati..tu..bukan apa nanti naik2 berat ni..senang dapat penyakit..anak2 kecik lagi..memerlukan perhatian..dan aku ada tanggungjawab towards my lovely kids..apa yang patut buat skang ni azam baru adalah..kurangkan makan yagn berkhabohidrat..itulah yang diwar2kan oleh kengkawan aku ..ish..boleh ke aku ni kurang makan..aku ni dah lah jenis tak memilih..apa pun boleh makan asalkan halal...

..lately ni aku tak nak amik gambar diri sendiri..ngeri tengok gambar sendiri..bila muka makin membulat..dah macam hurut "O" dah..yelah..dah lah takada excersice..makan lak no limit..mana tak nya boleh jadi kawan pada ahli Ku2..tu..ish..kena amik tindakan yang drastic ni..takleh tangguh2..tapi perut aku ni..makan kurang sikit..start ler berbunyi and pedih lak tu..camana den nak diet ni..takper takper..insyallah boleh..boleh..malaysia boleh..jadikan azam tahun baru la cam ni...nak turunkan berat badan..heheheh..

..balik umah..lepas makan handle anak2..dah penat..tidur..ish tak sempat lagi makanan dalam perut tu nak hadam betul2..thats why jadi lemak tu..zaman skarang ni kan easily can get penyakit..so beringat lah anda..kita kena usaha..utk mencapai kejayaan..aminnn...

..saja aku nak jadikan kenangan..ketika muka ku ..bbbuuulllaaatttt....bulat..sebut betul2 anak2..bulattt...hahaha..tengok kat bawah ni..masa gi tesco..



1 comment:

Aiza said...

akak...try la herbalife...works on me.. :-)