Saturday, March 28, 2009

..permintaan yang mengejutkan..

..sejak seminggu yang lalu..aku banyak luangkan masa memikirkan apa yang aku ingin coretkan dalam blog aku ni.. bila datang idea tu..jari2 aku mula mengetuk keyboard notebook untuk menulis apa yang terlintas di fikiran aku ni untuk di jadikan kenangan..

..tanpa disangka, baru2 ni..anak sulung kami, Fatihah bertanyakan suatu soalan yang tak di sangka2..soalan dia macam ni..

Fatihah : ibu, buat apa tu?
Ibu : tengah tulis blog, tengok email..
Fatihah : kakak tengok ibu tulis blog macam best lah..
Ibu : ya, ibu suka tulis blog..tulis tentang anak2 kesayangan ibu..tulis tentang kakak kan..
Fatihah : ibu, kakak tanya sesuatu boleh tak?
Ibu : boleh,apa dia, tanya lah..
Fatihah : kakak nak tulis blog jugak boleh tak? nak baca email macam ibu, macam ayah tu jugak..
Ibu : ..(dengan terkejutnya aku..terus berhenti tulis blog, sambil pandang ke arah Fatihah)..betul ke kakak nak tulis blog dan nak ada email..
Fatihah : ya, betul..nanti kakak boleh hantar email pada ibu, pada ayah..tulis blog kakak..
Ibu : ..(aku fikir 2 kali tu nak bagi ke tak..then consult dengan suami aku..dia kata, boleh dengan syarat, under control la)..okla kakak, nanti malam ibu createkan email account dengan blog kakak ya..
Fatihah : ok ibu, nanti ibu kena ajar kakak ya..

..waduh, waduh, waduh..kanak2 zaman sekarang begitu high tech betul..niat kami just nak bagi dia menghargai apa yang dia ada dan simpan kenangan dia..dah lama kami perasan, Fatihah memang minat dengan komputer dan suka surf kat internet..tapi dibawah kawalan la kan..so harap2 kami mengajar dia benda yang betul..bukan apa, macam2 ada kat internet tu kan..nanti karang..terjumpa lak yang tak sepatutnya dia jumpakan..harap2 bila dia dah pandai guna nanti, boleh membantu dia dalam pembelajaran seharian dia..insya allah..dengan izin allah, semoga dia mendapat ilmu yang baik dan diberkati..amin..

1 comment:

imanamani said...

teach tihah tu surf my blog.. so can see my family pic's also..