Wednesday, April 29, 2009

..playstation gantian untuk Fayyadh..

..sekian lama Fayyadh minta playstation @ PSP..sekian lama gak la kami menangguhkannya..dan pelbagai penerangan diberi kenapa kami tak beli playstation @ PSP tu..tapi..Fayyadh anak yang baik..dia tak pernah merungut bila kami kata tak boleh beli playstation tu..dan pernah aku cakap kat dia..kalau abang nak playstation tu..abang kena dapat no.1 masa exam..dan dia angguk saja..

..tapi rezeki fayyadh dapat la gantian playstationnya..weekend lepas pergi beli susu Dugro untuk anak2 aku..angkut 4 paket..then dah angkut macam2 lagi benda kat supermarket tu..tibalah masa untuk membayar..bila husband dah settle bayar kat kaunter..aku pun ambil resit tu dan pergi kaunter free gift..aku dah tahu apa free gift yang akan dapat tapi aku saja bagi resit kat salesgirl tu untuk tengok sendiri apa yang gift yang aku dapat..bila dia dah belek2..satu persatu senarai kat resit tu..dia keluarkan 2 kotak "bricks game" warna merah..aku pun terkejut la..dia tanya aku..akak beli susu 4 paket ya?..then aku jawab..ya betul..then dia cakap..jadi game ni free gift untuk beli susu tu..beli 2 paket dapat 1 game..ya allah..terkejut dan gembiranya aku..rezeki anak aku..then aku tanya..eh dik, akak ada dapat free gift lain gak..nescafe 1 botol beli cereal Fitnesse..then dia bagi la sebotol nescafe..anak2 aku dah nampak dah game tu..dah senyum2..

..masuk dalam kereta, tak sabar nak kan game tu..Fayyadh tanya aku.."ibu, ibu beli game tu untuk siapa?"..then aku jawab..untuk ibu satu, untuk ayah satu..then aku tengok muka dia sedih jer..dan aku tahu..dia anak yang baik..dia tak cakap apa..dia diam jer then duduk..aku pandang husband aku..husband aku senyum jer..husband aku dah siap2 beli bateri 12 biji..hehehe..dah tau sampai rumah nanti..mesti nak main punya..

..sampai kat rumah..aku pasangkan bateri kat dua2 game..tu..then aku panggil Fayyadh & Fakhriy..aku cakap kalau ibu bagi game ni..boleh jadi dengan ibu tak..main waktu weekend saja, during weekdays tak boleh..then dua2 angguk kepala dan senyum2..then Fatihah cakap kat aku..ibu lepas ni Fayyadh tak boleh la dapat playstation kan..then Fayyadh jawab macam ni, tak payahlah beli playstation ke PSP ke..lagi..sebab ni dah dapat dah, ibu dah bagi..then sejak dari saat tu..Fayyadh memang jaga game dia tu..simpan elok2 bila tak main..simpan dalam kabinet tv lagi tu..betapa dia menghargai pemberian kami..walaupun..game tu sekadar free gift masa beli susu..dan game tu ada banyak pilihan dari A-Z, setiap abjad tu ada 99 game..so bayangkan berapa banyak game dalam tu..jadinya 99x26 abjad = 2574 game..rezeki budak2 tu lah..nak dapat game tu..so itulah yang dinamakan playstation gantian untuk Fayyadh..instead of membeli real playstation yang beribu harganya itu..dan Fayyadh amat hargai gamenya tu..semoga sikap Fayyadh tu berkekalan hingga bila2 ya sayang...

1 comment:

imanamani said...

very good boy fayyadh .... so do fakhriy and tihah..good kids...jangan lupa study....