Thursday, October 01, 2009

..suasana hari raya kami tahun ni..20092009..

..harap2nya masih tak terlambat buat aku utk mencoretkan kenangan di hari raya tahun ni..iaitu pada 20092009..wah..tarikh pun cantik gak kan..sebut pasal raya..aku & hubby cuti seminggu..tapi hari jumaat 18.9 tu kami masih bekerja seperti biasa lagi..balik dari kerja, fetch anak2 dari taska..ke empat2 mereka..malam tu berbuka al kisahnya nak berbuka kat mcd, tapi punyalah padat mcd malam tu..then hubby gi beli makanan utk alas perut..pukul 9 lebih baru dapat masuk mcd..kesian..anak2 kami yang berpuasa tu..

..plan nak balik ke rumah mertua jumaat malam tu, tahun ni turn raya di rumah mertua aku..tapi di sebabkan balik dari mcd dah lambat..dan mengemas lagi barang masukkan dalam kereta..pukul 1 pagi baru selesai semuanya..hubby & aku pun dah keletihan..so, kami decide balik lepas sahur..then kul 5 bangun sahur..masuk waktu solat..lepas tu..kami terus bergerak..di kala tu..suasana masih gelap lagi..anak2 pun sambung tidur dalam kereta..aku pun rasa penat lagi tapi..tak leh tidur..temankan husband tersayang..dia drive takut2..dia mengantuk pulak..

..sampai kat umah mertua, aku mandikan anak2..dan cam biasalah diaorang pastinya main dari pagi sampai la waktu berbuka..but on that day..aku & hubby..duduk kat dapur apa lagi masak utk makanan raya la..mak mertua, bapak mertua, adik ipar & biras aku pun..sama2 kat dapur masak macam2..utk raya..malam raya tu..kami dah menyental dah rendang ketupat raya tu hehehe..tak sabar..

..keesokannya ahad tu raya pertama, awal2 pagi kami dah mandikan anak2..mandi sunat hari raya aidilfitri..then..bersiap2 la dengan baju raya..lepas tu sessi bermaafan satu keluarga..saat2 yang menyentuh perasaan waktu ni la kan..then hubby gi solat raya..sambil aku kat rumah..menjaga 4 orang anak kami tu..bagi makan..lepas tu hubby balik solat raya..sessi bergambar raya lak..so lihat la dibawah ni..acara seterusnya..makan dan makan dan makan hinggalah ke malam..






..raya kedua..pagi kami bersiap2 kemas..nak bergerak balik kampung aku pulak..mak aku dah sedia tunggu kat umah..kul 10 kami pun gerak..singgah umah kejap nak ambil barang utk di bawa ke destinasi percutian kami..then terus bergerak ke rumah mak aku..sampai kat umah mak aku..anak2 punya la seronok suka sangat..sebabbbb..malam nanti boleh main bunga api..itulah yang dinantikan oleh mereka..sebab..kat umah mak mertua aku takut..nak bagi main kat jalan raya..banyak kereta motor lalu lalang..so suruh bersabar..main kat rumah opah Pd jer nanti..

..3 hari 2 malam aku kat umah mak..2 malam tu la sakan anak aku main bunga api...then ..aku gi beraya ke rumah makcik aku..till hari raya ke 4..kami make move ke destinasi percutian..dimana?..jeng jeng jeng..bersambung di slot yang lain..hehehe..

No comments: