Wednesday, December 02, 2009

..buntu ini mengajar aku banyak perkara..

..aku cukup buntu..cukup cukup buntu…
..semua ni ujian dari Allah s.w.t…aku harus redha..
..aku redha dengan apa yang harus aku hadapi..
..setiap insan di muka bumi Allah ini, pastinya menghadapi ujian dan dugaan masing2..
..setiap yang kita harus hadapi..ada hikmah disebaliknya yang mana hanya Allah s.w.t saja yang mengetahuinya..
..akan aku ingat keadaan ini..akan aku jadikan panduan hidup di masa akan datang..
..keperitan dan kesusahan yang dilalui, adalah suatu pengalaman hidup yang amat berharga buat diri aku..akan aku kongsikan semua ini dengan anak2 ku..
..berita yang aku dapat, juga adalah suatu rezeki dari Allah swt..kesan dari berita tu adalah suatu kesan yang amat mendalam dalam diri aku..mengajar aku menjadi lebih matang, lebih banyak berfikir perkara2 yang membawa kebaikan berbanding keburukan..
..tak dapat di gambarkan dengan zahirnya keperitan yang dialami..kesusahan yang harus dihadapi..
..hanya mereka yang sekapal saja yang dalam menyelami hati dan perasaan ketika ini..
..aku memohon padaMu ya allah..,kau berilah kekuatan padaku utk menghadapi ujianMu ini, sesungguhnya andai ini ujian yang terbaik buat diriku..maka aku dengan sepenuh hati redha dengannya..
..ya allah ya tuhanku..hanya Kau lah saja mengetahui isi hati ku.

3 comments:

z@ti said...

kenapa ni kak faz...jgn sedih2 ek..setiap yg berlaku ada hikmah yg Allah swt nak tunjukkan..sabar tau..

Anonymous said...

Along.. ingat satu perkara: "Allah tiada memberati manusia, melainkan sekadar tenaganya - (286:Al-Baqarah)

imanamani said...

sabar la teh ... u sure be fine..slowly...