Monday, September 03, 2007

..citer menarik tentang anak2 aku yang tersayang..

..aku nak share citer menarik dgn korang tentang anak2 aku..first time aku bawak they all pergi tengok movie..citer yang menarik gak setelah menontonnya..aku dgn hubby bawak diaorang gi TGV kat Jusco Balakong semalam..itulah..first time anak2 aku gi tengok movie kat cinema..dulu kami ada plan nak bawak diaorang tengok citer Spiderman tapi masa tu Fayyadh cam tak berapa excited so..kami tangguhkan dulu..but last saturday, hubby kata..eh teringin la nak bawak diaorang tengok citer "Ratatouille"..kat cinema..so..aku pun..ya kan jer..suruh dia tengok bila available..citer tu..

..then..yesterday..dengan hati yang berdebar2..hubby and aku bawak la 3 orang anak2 merdeka kami tu ke TGV..kami sampai..asalnya nak tengok yang kul 4 tapi seat penuh..hanya ada barisan depan..hubby nak go jer..tapi aku tak nak..aku kata ni first time they all nak masuk cinema..first impression tu..kena hati2..kang ada yang next time..tak nak masuk langsung..so we decided to buy ticket yang kul 6 punya..masa tu baru kul 3.15 rasanya..ish ..lama lagi nak nunggu..tu..takperlah..demi anak2..ok jelah..bawak gi makan KFC dulu..sebab..saja tak nak bagi diaorang rasa lama nunggu..

..yang tak tahannya..si abang berulang2 kali tanya..kata nak tengok citer Rat, kul 4 tengah makan lagi KFC tanya lagi..lagi 2 jam tu weyy...nak nunggu..tak tahan nak jawab soalan dia berkali2..then kakak tu macam faham kena tunggu..coz we explained that..our ticket is at 6 o'clock..so dia pun kata..kita kena tunggu la yer..yes..aku explained..we have to wait until they open the cinema for us only we can go inside dear..dia kata..tak sabar la kakak..ibu..nak tengok citer Rat tu..ni first time kakak nak tengok kat cinema ni..

..yang adik lak..ya allah..jenuhnya nak menjaga sorang tu..nak jaga lagi 2 jam tu..then lepas abis makan, bawak gi masuk Jusco..aku ajak beli botol susu baru..suruh pilih..then kat Jusco..sorang pilih botol yang 1 set 3 botol tu..camana tu..adik pegang satu set, abang pegang satu set..walhal aku nak beli 1 set jer utk 3 orang tu..nak gantikan botol yang kat nursery they all tu..lagi sekali jenuh nak nego dengan adik..suruh letak balik botol tu and..ajak lak dia gi bayar..yang dah dia pilih tu..abang lak..tak nak letak..gak yang dia pegang..then aku terpaksa la..guna cara ugut..ler..aku cakap kat abang adik..if you don't want to put back the bottles, ok fine, we go home now and we will not watch the Rat movie..at a sudden both of them put back the bottles...aarrgghh..berkesan gak cara tu..lega sekejap..

..then..round2 la kat jusco tu..sementara nunggu nak ke cinema..sempat lagi tengok dance show..lega sikit..they all tak lari ke sana sini..tiba2..aku tengok Fayyadh hilang..tengok kiri kanan takada..sekali tu tengok ke depan sikit rupanya..dia pergi ke depan lagi..nak tengok orang menari tu dekat2..aarrghh..sabar jelah..anak aku sorang tu..then..tiba masanya nak menuju ke TGV, tunggu lak cinema 2 open tu..Fayyadh tanya lagi..naper ni..lambat sangat dia nak buka cinema 2 tu..abang nak masuk tengok Rat ni..aku explain la lagi..aku cakap..cinema tu tak akan bukak kalau abang tak duduk diam2..then..dia duduk diam2..kakak lak tak sabar nak pakai jacket..dia kata nanti masuk sejuk tau ibu..

..nak pendek kan citer..kami bawak jer masuk 3 orang tu ke cinema 2..tiba2..fayyadh kata gelap la..bising la..alamak aku dah cuak masa tu..ticket dah beli..ni..then hubby pujuk dia..kata..sini jer gelap..nanti terang la..lepas..tu screen dah start iklan..dah duduk kan they all elok2..dah pakai kan jacket then..surprise..fayyadh ok..dia suka..lak tengok screen besar tu..and kakak ok jer..steady jer..tapi yang lemah tu adik lak..tak leh duk diam la plak..movie dah start..fatihah fayyadh very behave..tiba2 adik nak gi toilet lak..hehe..sib baik hubby aku..banyak sabar..bawak lak dia..then bila dah 1 hour..movie..tu adik nak balik ..dia ajak kami balik rumah..dia dah ngantuk..dah letih sebenarnya..then hubby pujuk dia..kata..gelap ni..pintu tak bukak camana nak balik..adik tidur kat ayah jerlah..then betul2 dia tidur..sampai abis citer..sementara nak abis kan citer tu..fayyadh..lak..kejap bangun kejap duduk..sebab excited sangat tengok orang ramai..ramai2 watch the same movie..then dia kata..ibu, next time u bring me again here ok, then aku pun kata..can i can bring you but..you have to do well in ur exam..then dia kata..oklah...

..citer pun abis..kesimpulannya best..la citer tu..our kids like it very much..tak rugi tak sia2 usaha kami bawak they all gi watch Ratatouille tu..bukan apa..sesekali nak kena spend masa dengan diaorang setelah..5 hari seminggu..bekerja..so..next time boleh lagi bawak they all..watch movie..yang seumpamanya la..tapi yang letih nya adik tu lah..jenis tak leh duk diam..sib baik hubby..orang yang sabar..so at conclusion..I am so happy yesterday..spent time with our luvly kids..nanti aku tepek kan gambar they all..while waiting to go in to the cinema..

No comments: