Monday, September 17, 2007

..keadaan yang amat sukar aku hadapi..

..dah 6 hari umat islam berpuasa..maka dah 6 hari la jugak..anak aku..fayyadh kena sakit mata..dgn berat ati aku terpaksa anta dia tinggal dia umah mak mertua aku..sebab dia tak leh gi sekolah tak leh gi nursery..aaarrggghhh..tidakkkk..naperla...aku terpaksa..berpisah dgn anak aku..weekend baru2 ni aku berbuka di rumah MIL, so aku take care anak aku, mata dia still merah..sedih tul tengok keadaan dia..jauh di sudut hati..biarlah aku kena..sakit mata tu dari dia yang kena..

..sabtu malam tu..lepas husband gi tarawih..aku dah solat isyak, aku letak ubat eye drop kat mata fayyadh..sekali tu..air mata dia keluar..and yang terperanjatnya air mata keluar bercampur darah..aku..punya la tak tenang..menanti hari esok nak bawak ke hospital..ahad tu aku gi la SMC kat shah alam, doktor tu kata..sakit mata takada kena mengena dengan keluar darah dari mata..aku cam..tak leh terima apa doktor tu kata..then doktor tu kata bawa jumpa pakar..so, aku plan esok aku nak bawak dia jumpa pakar mata..aku berdoa agar allah menjauhkan benda2 yang tak baik dari anak aku..

..pagi ni aku call adik ipar..tanya fayyadh..pagi tadi mata dia still keluar air mata bercampur darah..hari ni aku kat ofis ni duduk dalam keadaan tak tenang langsung..selagi aku tak dengar apa kata pakar mata..selagi tu aku tak tenang..ya allah ya tuhanku kau jauhkan la segala bencana dari anak aku..

..hati aku ni bercampur2 tak keruan..sebab..teringat lak mak nak gi umrah minggu depan..weekend ni..aku nak balik pd, nak berbuka dgn mak..kesedihan yang ada dalam hati aku ni..tak tergambar kan..di wajah aku..sesungguhnya semua ini..adalah dugaan dariNya, maka aku harus tabah..to face it..come on beb..you can face it..

..ya la kan..kadang2..kehidupan kita ni kejap di atas kejap di bawah..bila kita di bawah tu..hadapi pelbagai masalah..dan kesedihan..masa tu rasa cam down sangat..tapi kita kena ingat lah..kita kena berserah..pada yang lebih esa..bila kita di atas lak kadang2 kita ni manusia yang cepat lupa..lupa akan masa kita berada di bawah tu..and as conclusion..ayat yang best adalah..always..appreciate what you have infront of your eyes..betul tak class? betulllllll, cikgu..hehehe..

No comments: