Wednesday, September 19, 2007

..rumah kami dirundung sakit..aku serabut serabai

..setelah anak aku yang no.2 tu kena sakit mata dan dh bawak gi jumpa pakar..husband tercinta aku lak kena sakit mata..pagi semalam nampak ok lagi tapi bila dah tengahari nampak mata dia dah start merah..and till ke time berbuka mata dia dah merah gila..so aku decide bawak jumpa doktor..cam biasa la doc sure bagi ubat sama dengan ubat anak aku yang mula2 dulu..so hubby mc 2 hari, sian dia kat umah sorang2..

..aku lak start dari malam tadi..sakit tekak, sakit yang teramat sangat hingga nak minum air kosong nak telan tu punya la sakit..ya allah ya tuhanku, aku redha dengan dugaan dari mu ya allah..lebih lagi dibulan ramadhan yang mulia..ini..allah akan hapuskan dosa2 bagi orang yang sakit..aku mmg risau kalau adik, Fakhriy yang kena..nauzubillah..aku berdoa agar..adik dan kakak tak kena..em..sakit tekak aku ni dah buat suara aku jadi lain dah..dah boleh nyanyi..lagu rock, takperlah..jangan mengeluh, semua dugaan dari allah ada hikmah disebaliknya..
hubby aku sakit mata, weekend ni plan nak balik kg, mak buat kenduri nak gi mekah, harap2 mata hubby aku dah redha, sian kat dia..sure sakit mata..kalau tunduk2 masa kenduri nanti..

..ish macam2 aku fikir dlm otak aku ni..salah satu nya aku nak citer pasal sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya..aku nak cakap pasal diri aku ni, aku bersakan membeli utk raya ni, tapi at last rasa tak perlu pn membeli itu ini..itulah..nasi dah jadi bubur..kena la selesai kan gak..kalau menyesal dahulu..pendapat..ni menyesal kemudian apa pun tak dapat..dapat serabut jer..

..hari ni takada yang menarik hanya terfikir nak berbuka puasa apa hari ni..teringat fatihah dia puasa gak..masa hari bersekolah ni..tapi masa weekend hari tu, tengok orang lain makan, adik2 dia la tu makan depan dia..dia teringin..and tak puasa la jawabnya..tak perlah..during weekdays..dia puasa..alhamdulillah..kuat gak semangat anak aku tu..nak berpuasa..kalau ingat2 balik masa aku kecik dulu..ntah puasa ntah tak...tak ingat dah..cuma aku ingat darjah 2 aku masih makan lagi ketika orang berpuasa hahaha..teruknya aku masa tu kan...

..oklah..setakat ni dulu aku berceloteh..nanti aku update lagi citer2 apa yang menarik, atau yang menolak atau yang melekat ke...keh keh keh...

1 comment:

Anonymous said...

Dah baik dah mata suma family members?