Thursday, October 16, 2008

..ada yang nak kena pelempang ni kang..

..hari ni awal2 lagi dah ada orang buat aku naik angin..kat ofis ni..
..aku rasa nak pelempang sekali kanan sekali kiri jer..sedap2 dia jer nak komen team aku ek..
..dia ingat dia siapa..cukup bagus la penampar aku tak hinggap kat muka dia..
..aku beristigfhar..jer banyak2..nak bagi diri sendiri cool down..tapi kalau dah bangsa tu..
..memang la..dah kafir..kafir gak la..ko tak kenal siapa aku sebenarnya lagi kan..
..ko tunggu masa dan ketika..aku bagi ko takkan dapat duduk senang punya lah..
..ishh ish..dah la hari ni korang nak tau..aku pakai baju kurung warna merah..menyala..
..dah tu sama la hati aku ni marah..merah terbakar ni..cam baju aku gak..
..memula aku cakap perlahan2 jer..tapi hati aku..dah tersusuk dah tu..tinggi la volume aku..
..ha satu ofis dengar suara aku ni marah kat dia..setakat ko kerja buat document tu..
..ish..aku ni dah kes mandang rendah la plak kan kat orang..tak baik tak baik..jangannnn..
..aku kena amik wudhuk ni...bagi hati aku sejukk sikit..nanti kang payah lak..
..dah lah kan ..hari2 datang ofis sure nampak punya muka beruk tu..kang aku lak yang..
..senang dapat darah tinggi kang...dia sihat walafiat jer..boleh blah la beruk tu..

..biasalah..kehidupan kita seharian..ada turun naiknya..semua yang kita lalui, adalah sebahagian dari ujian dari Allah s.w.t..maka ada masa nya..kita kena berfikir sejenak..apa tindakan yang sewajarnya harus kita ambil..utk tidak..merasa gusar berpanjangan..
..ada masanya..apa yang kita lalui tu akan lebih mematangkan kita..hanya terpulang pada diri kita dengan penerimaan kita..bagi aku..aku nak umur panjang..nak selalu sihat..aku ambil jalan "let go"..kalau dulu aku tak pandai nak let go ni..aku selalu memikirkan sesuatu tu amat mendalam..at last..aku tak tahu apa jalan penyelesaiannya..tapi..now a days..i'm use to it..aku dah boleh let go certain2 hal yang tak perlu difikirkan berpanjangan..and i'm more strong day by day..thank to God for helping me have strong heart and face the hard time..

..actually, lately ni aku face not so big problem..but i'm afraid that it will happen again..apa masalahnya??..em..aku memang nak kongsi kan bersama sahabat2 yang seangkatan dengan aku..supaya aku boleh sharekan my experience..but..at this moment, aku tak sempat nak mencoretkannya disini..hanya aku sempat utk berikan hintnya..iaitu..mendidik, membesarkan anak2 kesayangan bukan la suatu perkara mudah dan tak boleh amik mudah..kena sentiasa alert dan take action..utk menjadikan mereka orang2 yang berguna, berilmu di masa akan datang demi masa depan mereka..yang mana ketika tu..maybe kita pun dah kembali ke rahmatullah..ok..nanti aku amik masa..utk kongsikan...apa masalah yang aku faced lately ni...insyallah..andai di izinkan Allah..dalam masa terdekat ni..akan ku coretkan buat tatapan pembaca setia blog aku ni..





No comments: