Wednesday, October 29, 2008

..kenapa..dia kena pergi gak..sikit photo Farriys, Fakhriy,Fayyadh..

..latest news hari ni aku dengar, hubby kena gi Kuching next week, ish..berita paling benci yang aku tak suka dengar bila hubby kena gi outstation la..rasa hati ni memberontak bagai nak gila..bila hubby inform kena outstation, yang aku lebih tak rela tu sebab baby tak berapa sihat lately ni, so I need him most of the time, to take turn between us to take care the baby..ish..naper la..takada orang lain ke yang boleh ganti hubby aku tu..lagi2 dia lagi2 dia kena outstation..suka sangat la diaorang anta dia tu..bukan masalah aku tak boleh handle sendiri apa2 hal dan anak2..masalahnya..saat ni aku memang tak rela kami berjauhan..ni tak tahula kalau tiba masa dia kena tugas kat Mekah..3 bulan tu..ish..tak dapat bayangkan, mahu aku menangis hari2..(teringat lak 5 tahun lalu, dia pergi, hari2 aku menangis, terseksanya rasa dia takada)..

..aku cuba pujuk hubby, cakap cari lah orang ganti..then hubby bagi jawapan..sesekali berjauhan..ok gak kan sayang..bertambah rindu..emm..baikkk punya jawapan..ntahlah..memamg mulut aku kata ok..pergilah..tapi hati aku melompat2 kata tidakkkkkkkkk..tidakkkkkkkkk..tapi apakan daya..hubby aku tu pergi sebab tugas, bukan suka2 nak pergikan..kalau ikut hati..aku nak bawak semua anak2 aku ikut sekali..tapi tak leh la..Farriys..tak baper sihat..nak bagi dia betul2 sihat..baru boleh berjalan ke mana2..

..so hubby decide nak call mak, minta mak temankan isteri dan anak2 dia kat umah..tapi not sure..whether mak free or not..selalunya weekend mak ada majlis marhaban..benda yang kami nanti2kan pun belum kunjung tiba lagi..katanya minggu ni tapi esok dah khamis pun lum ada berita lagi, takperlah tak kemana pun kalau nak dikejar..tunggu jelah ketibaannya nanti..

..well, esok Fayyadh, Fakhriy final exam, start dari last week dah buat dah latihan..hopefully, anak2 ibu boleh buat exam tu nanti..cuti sekolah tak lama lagi, kami belum plan lagi nak bawak anak2 bercuti ke mana..kesian lak cuti lama2 tak ke mana..pergi balik rumah nursery jer, bosan betul diaorang nanti..ada gak hubby mention pasal nak naik keretapi nak gi utara..ok gak idea tu..aku kena check ler jadual keretapi lak..(yang hakikatnya aku ni pun seumur hidup tak pernah naik keretapi, kapal terbang je pernah)..

..ish..fikirkan bosan jer bila hubby kena outstation tu..seminggu lak tu..ish..teruk sungguh la depa tu..bagi la orang lain pergi..kesian la kat aku dgn anak2 aku..sure hari2 anak2 aku akan tanya daddy dia gi mana..dan aku pun jenuh la menjawab hari2..daddy gi kerja..daddy gi kerja..kalau ada atuk dia, ok sikit..dia kurang sikit tanya..tapi takut atuk lak tak free nak ajak datang umah..anyway..tengok la camana nanti..akan aku update kan disini..apa kesimpulannya..

.. kat bawah ni ..Farriys dengan new car seat nya..and Farriys with his first book..Farriys with his big brother..Fayyadh, Fakhriy sibuk main kat umah my sister..

















2 comments:

Anonymous said...

nak naik ketapi?....waaaa....to me yg dah experienced lah kan....lom sesuai lagik klu ko nak bawak si baby kecik tu...tunggu lah sume besar...naka2 plak klu nak sampai ke utra...pengsan oooo....aku rasa aku ade cite sket2 kot...cubalah carik kitorang nyer cuti ke langkawi...

Unknown said...

oo ye ke maz..oo ok ok..nanti aku baca portion hang yang ke langkawi tu..nanti..by the way..thanks for the info ya..