Friday, October 10, 2008

..baby ku diserang sakit mulut..

..baru2 ni lepas balik dari beraya di kampung, Farriys kena sakit mulut..banyak putih2 kat dalam mulut dia..kat lelangit dia, kat bibir dia..aku ni cam la baru anak first..ni anak ke empat dah..aku tak tahu mulanya kenapa dia tak nak minum susu..asyik menangis jer bila bagi susu..at last aku decide bawak gi jumpa doktor..then doktor confirm kan yang dia kena sakit dalam mulut..term doktor tu sebut 'ulat susu'..first time dalam hidup aku selama ada anak..dengar term tu..so far anak aku yang 3 orang tu tak pernah kena..so aku ni tak tahu la bend tu..sedih tul aku tengok baby aku..dia kuat menyusu..tapi disebabkan sakit mulut tu dia tak boleh nak minum susu..doktor ada bagi ubat sapu dan ubat makan..adik consume ubat tu utk 3 hari..then..lega hati ibu..adik dah boleh menyusu balik..aku tak kerja 2 hari..jaga dia kat umah..takkan nak anta taska lak kan..kang dia merengek2 kang tak terjaga la cikgu kat taska tu..yang paling menyedihkan..baby aku dah susut badan..akibat dari tak sihat tu..aku ada amik gambar masa dia tak sihat hari tu..dia dah tak tembam cam dulu..lagi 2 minggu aku nak bawak jumpa pakar..aku nak tanya..camana berat dia..ikut graf ke atau bawah graf.. ..sejak baby aku sakit..aku cam takada mood nak update blog..aku belum lagi transfer gambar raya..gambar raya tahun ni cun2..nantilah aku share dengan korang..ya..cuma aku nak selitkan..gambar baby aku masa dia sakit..baby aku yang dah susut tu..kat bawah ni gambar sebelum dan selepas dia kena sakit mulut tu..sedih tul aku tengok dia dah susut..









No comments: