Thursday, October 23, 2008

..anak-anak yg ku sayang..tak sihat..

..malam tadi kami bawak Farriys gi Pakar An nur, ambik jab for 5 months plus 2d jab pneumococoal..at first aku cuak gak nak bagi dia jab sebab..dia ada batuk plus flu..then doc kata ok..can proceed..timbang Farriys pun.berat ok..cun la..doc kata..jab yang 5 months tu ok..relax jer tak nangis pun..but bila doc masukkan jab pneumucocoal masa masuk jarum steady lagi..tapi bila doc picit ubat tu nak masukkan..ha..masa tu..tetiba muka Farriys yang ceria jadi kelat dan terus bersuara..menangis lerr apa lagi..sian baby aku..tapi ibu buat tu semua utk kebaikan mu jua nak..ibu sanggup bayar utk amik jab tu..pneumococoal is one of the jab yang really advice by paediatrician..after discuss with hubby, then we all decided nak ambik jab tu, means for our baby, he needs to take 4 times jab pneumococoal tu which it costs rm1280..demi anak..hubby kata..its ok..just proceed..

..orang tak la ramai sangat semalam kat klinik an nur tu tapi yang meriuhkan keadaan adalah anak2 aku sendiri..yang kakak dgn abang2 tu..main dan cukup la they all 3 orang tu..dah bising dah kat klinik tu..aku nak bagi diaorang duduk diam2 aku ajak..borak la..aku ajak amik gambar..wah wah..kalau bab amik gambar..spotting jer anak2 aku tu..parents yang ada kat klinik tu ketawa jer tengok they all 3 orang tu..mana tak nya..dah la umur dekat2kan..bila cakap nak amik gambar tu..cepat2 posing tu..tu yang tak tahan tu..kang aku bagi korang tengok posing budak 3 orang tu..and gambar Farriys dengan daddy dia..kat klinik..daddy dia ajar main..toys kat klinik tu nak bagi dia diam..dia nak duduk dia nak berjalan2..dah pandai dah skang ni...bila naik keta pun kalau keta parking..nangis..kalau keta bergerak jer..ha..diam terus..

..actually bukan saja Farriys tak baper sihat..batuk and flu..tapi Fatihah pun tak sihat..pagi ni bangun nampak dia tak berapa segar..batuk pun dah kuat..dah la tengah final exam, sedih tul tengok anak2 ibu tak sihat kan..before aku gerak pagi tadi..aku bagi dia makan ubat dulu..ibu doakan kakak cepat sembuh..boleh jawab exam dengan baik..insyallah..aku memang cukup susah hati bila Fatihah batuk sebab..dia boleh kena attack dengan semput dia tu..bila dia dah terlalu lama batuk..alhamdulillah la mata dia ok..sib baik bukan sakit mata..kalau tak..memang kesian sangat la kat dia..


..tengoklah tu betapa cerianya mereka..diaorang buat klinik an nur tu cam klinik sendiri..


1 comment:

e.l.i.z.@ said...

salam kak...nk tanya..pneumococoal tu utk ape ek?prevent pneumonia ke?
my son is 1y6m..doc penah diagnos dia kena pneumonia.in that case,boleh ke sy nk amik jab tu?