Wednesday, August 26, 2009

..aku seorang yang gagal..

..lately ni aku selalu memikirkan tentang kegagalan...kegagalan dari segi apa??..kegagalan dari pelbagai segi..dalam fikiran aku ni..aku memikirkan aku adalah seorang hamba Allah, seorang isteri, seorang ibu, seorang anak, seorang pekerja..adakah aku berjaya sebagai setiap diri aku tu..adakah aku berjaya melaksanakan tugas & tanggungjawab bagi setiap yang dipikul..

..aku duduk diam & memikirkan lagi..seakan2 apa yang aku rasakan adalah..aku telah gagal memikul tanggungjawab dari setiap diri aku tu..aku gagal melaksanakan tugasan sebagai insan di muka bumi Allah ni..kegagalan yang tempuhi ni..aku rasa..adalah datang diri sendiri & kelemahan diri..serta hati yang tidak kuat dan tabah..malah mungkin aku kurang mendekatkan diri pada yang Esa..

..hari ni aku lebih lagi merasakan..kegagalan berada disekeliling diri aku..aku berserah pada mu Ya Allah..aku menyerahkan diriku pada Mu..aku memohon pada mu Ya Allah..kau ampuni la dosa2ku..kau permudahkan lah perjalanan hidupku..hanya pada mu aku bermohon..sesungguhnya kau lah yang Satu..yang lebih mengetahui segalanya..dan semuanya di atas ketentuan mu Ya Allah..

No comments: