Tuesday, August 25, 2009

..lama aku menghilang..tak munculkan diri di sini..

..dah masuk bulan ramadhan dah..nak cerita pasal anak2 aku yang berpuasa..fatihah as usual la..dia puasa dah macam orang dewasa...and she is used to it already..about fayyadh lak, hari pertama disebabkan duduk kat umah jadi dia puasa setengah hari jer..setelah melihat fakhriy makan nugget..dia pun join sekali..aduhai fayyadh sabar jelah..ibu..but 2nd and 3rd day ni, fayyadh masih lagi boleh bertahan puasa penuh..alhamdulillah..

..for fakhriy lak, ini punya dengan selamba minta susu, minta nasi, then bila dia dah makan..dia akan tengok tv..bila orang tanya, abg chik tak puasa yer?..dia jawab, eh puasa lah, tanya lagi, abis tu tadi tu makan tu..dia jawab..itu tadi la makan..tapi sekarang ni dah puasa balik dah..ya allah dari jawapan dia tu..rasa nak ketawa pun ada..tapi bila fikirkan..agaknya dia assume bila makan tak puasa..tapi bila tak makan tu, maknanya dia berpuasa la tu..budak2..macam2 akalnya..

..hari pertama puasa..berbuka di rumah mak mertua..berbuka ramai2..tahun ni farriys dah berjalan..so..pastinya dia aktif ke sana ke sini kan..so, kena makan bergilir la..tambahan lagi..fatihah, fayyadh berpuasa..so salah sorang kena layan diaorang berdua tu berbuka..kesian lak..dah seharian dia berpuasa..at least..kita bagi perhatian lebih masa dia berbuka..

..malam tadi fakhriy pesan kat daddy dia..nak bangun sahur..dia kata nak puasa hari ni..so daddy memang kejutkan la dan dia bangun pun senang..then dia pergi taska pagi tadi dengan pesanan..abg chik puasa tau ibu..hari ni..ya ya..abg chik very good boy..then aku pun pesan kat cikgu taska..kata dia puasa hari ni..tapi keputusannya tunggu la petang nanti..harap2 dia puasa lah..

..lately ni lambat sikit update blog..sebab..aku busy dengan aktiviti terbaru..tak tahulah bila dapat hasilnya dengan aktiviti terbaru tu..tunggu sajalah..rezeki dari Allah..lately ni pun banyak dugaan & ujian bertadang dalam hidup aku..aku kuatkan hati..tabahkan hati..kuatkan semangat..utk meneruskan perjalanan hidup..aku berserah sepenuhnya pada yang Maha Esa..sesungguhnya kau lebih mengetahui yang terbaik utk hamba mu Ya Allah..

..di minggu2 akan datang..mak aku buat majlis berbuka puasa, tak sabar rasanya nak balik kampung berbuka kat kampung..yelah setahun sekali jer kan..bulan puasa ni..jadi kita kena hargai dengan sepenuhnya..bulan ramadhan bulan yang mulia ni..akan ku kongsikan bersama detik2 majlis berbuka puasa di rumah mak ku yang tersayang tu..ya..ok..to be continue..

No comments: