Tuesday, July 24, 2007

..fikiran kekusutan..apa harus dilakukan..

..setiap manusia..pasti pernah rasa kekusutan fikiran..begitu jugalah dengan diri aku yang..serba kekurangan ni..lately ni memang fikiran aku berserabut..ntah apa yang aku fikirkan membuatkan..kerap sakit kepala. Terlalu memikirkan masa depan? memikirkan anak2? memikirkin ekonomi rumahtangga? atau memikirkan..apa yang harus dilakukan utk menjadi kayaaaaaaaaaa...hehehe..berangan tu nak jadi kaya..makan roti dengan kaya selalu gak..

..well, sesekali kena mencari ketenangan lah..dah lama gak tak pergi bercuti berehat..so..cuti sekolah bulan 8 ni..mungkin boleh kan..ermm..ermmm..boleh jadi tu..tapi nak kemana arah tujuannya..nak ke cameron highland..ish..takkan situ lagi..dah berapa kali dah ke situ..nak ke pantai timur..jauh sangat lahh..beb..nak ke utara..emm..nak kemana lak..nak pergi destinasi yang jimat kos..kena berjimat cermat..kena bijak berbelanja..amboiiii..cakap pandai...buatnya..ntah ya ntah tidak tu..

..now dah july..tak lama lagi ogos..then september..nak puasa..mak dah nak pergi umrah..arrrrrrrggggghhhhhhh..tidak..tahun ni aku beraya tanpa..mak..tidaakkk..dalam hati..memberontak..tak rela dengan pemergian mak tu..tapi..itu hasrat dia..dah lama dia nak pergi sebenarnya..pasti raya tahun ni..tak seperti raya2 sebelum ni..selalu pagi2 lagi aku dah dapat makan rendang masakan mak..peerrgghh..sedap tul..mak..semoga mak selamat pergi dan selamat kembali..naper la mak pergi time raya ni mak..tahun..ni dah lah kena beraya sebelah 'sana'..ish..pastinya aku tak rasa seronok di pagi hari raya..kan..tak ada mood pun nak fikirkan baju raya ke apa raya ke...semakin hari semakin dekat la..harinya..nak anta mak ke airport..ish..sedih tul la sebut hal ni..jauh disudut hati aku..terfikir ..cam ni la perasaan orang yang takada mak ayah ketika raya tu kan..em..cam nilah kesedihannya..ya allah..sedih tul..la...

..tahun ni..hubby kata tak yah amik cuti banyak2..utk raya ..coz, adik dia nak kawin..yg sebenarnya..cuti aku pun mmg tak banyak dah..ciput jer..nak kena simpan gak cuti utk anak2 aku masuk sekolah..tu lagiiiiiiiiiiiii pentinggg..buat diri ku seorang ibu ni..hehee..anak2 aku la penghibur hidup ini..ni aku nak tepek kan sikit gambar masa kami gi..family day baru2 ni..kat mana lagi PD lerr..ala sikit gambarnya..

..eh alamak..cable tertinggal dalam keta..kang la aku amik..nanti aku tepek kan..gambar kat sini..ya..tak sangka dari gambar tu...tengok dah besar2 anak aku..maknanya..aku makin tua la tu..

No comments: