Thursday, November 20, 2008

..19 November - Fatihah's birthday celebration ..

..seperti yang dijanjikan, aku dan hubby bawak anak2 outing utk celebrate birthday Fatihah, we all fetch dia dari tuition..and masa nak masuk kereta, adik2 dia nyanyi happy birthday utk dia..surprise for her..dari adik2..tak sangka lak pandai adik2 tu nyanyi kan lagu tu..semoga hubungan kalian akrab sehingga bila2..insya Allah..

..then kami terus menuju ke alamanda..hubby plan nak bawak diaorang pergi games city depan bowling centre tu..so..daddy dia gi tukar token..ntah berapa puluh ringgit..takpelah..sekali sekali apa salahnya..kan daddy..duit utk siapa lagi kalau bukan anak2..tersayangkan..then..dah puas kat situ..we all bawa Fatihah gi pilih hadiah birthday dia..tanya dia nak apa..dia kata..suka hati la nak bagi apa..surprise la..so seperti yang dah di plan, hubby memang nak belikan dia mp3 player..then kami heading to carefour..terus gi bahagian audio..and daddy dia pilih lah..pilih punya pilih, daddy pilih yang brand sony..then daddy dia suruh pilih nak colour apa..for sure la kan dia akan pilih colour apa lagi..pink..pink..pink..then aku cakap..cuba pilih warna lain lak..sebab..aku tak minat warna pink..hehe..then daddy dia suggest beli warna merah..so..dia kata oklah..boleh jer..so daddy gi bayar..dan setelah bayar..berebut2 la jugak abang adik nak kan player tu..then daddy dia cakap, kalau abang adik nak macam kakak tu, boleh tapi with condition, kena belajar rajin2..dapat result bagus..then you will get it in your hand..then abang jawab..oklah..abang nak belajar rajin2 la nanti daddy belikan player tu..adik lak diam jer..biasalah..dia kan bab2 belajar..ni kurang rajin..tapi pandai..ajar sekali terus dapat..so kakak pun membawak la hadiah yang daddy dah belikan tu..happynya la dapat benda tu..

..selesai kat carefour..kami heading to food court sebab adik2 dah bising, lapar dah..tanya fatihah nak makan apa..dia kata..tak nak apa..nak waffle saja..ish..aku cakap kat ayah dia..mana boleh gitu..tu sebab dia dah kemaruk dengan mp3 player dia tu..tapi aku berkeras cakap kakak kena makan gak..at last..semua orang makan nasi ayam..tengah syok2 makan..tetiba daddy dia dapat call, salesman suruh amik benda alah tu..ish..nak marah jer aku..time2 nak bagi anak2 makan time tu lah dia suruh amik benda alah tu..em..hubby pun.cakap..lagi setengah jam lah kitorang gerak..aku memang angin dengan salesman tu..tapi takper..biarlah amik cepat and tak yah dah deal apa2 dengan salesman tu..

..jenuh la aku membawa anak2 aku ke presint 9 tu..jauh gak..tak lah dekat dengan alamada tu..kat situ dah 9.30..settle kan itu ini itu ini..10.30 baru gerak balik..daddy bawak 2 orang anak..aku bawak 2 orang anak..masa balik..kami sesat jalan..jenuhla nak cari jalan keluar..pusing pusing pusing akhirnya dapat gak cari jalan keluar menuju ke Kajang..then straight jelah sampai rumah..bila dah masuk umah..semua keletihan..termasuk la aku dan daddy..dia..tapi camana pun aku kena bawak diaorang cuci muka, tangan dan kaki dulu..and ganti pyjama diaorang..and also ganti diapers baby..aku tak leh tengok anak2 tidur tak pakai pyjama..pada aku tak selesa..aku pun tidur pakai pyjama gak..dah habit dari kecik sampai la skang ni..hehehe..well..aku rasa setakat ni dulu..coretan aku..serba sikit story about celebration day untuk kakak..nanti aku tepek kan benda alah yang kakak dapat as present tu..and benda alah yang aku kena amik malam2 tu..wokey..wa chow..dulu..

..wanna see the kids acting..see hereeee...

No comments: