Tuesday, November 04, 2008

..alhamdulillah..fatihah ok hari ni..

..alhamdulillah ku panjatkan doa ke hadrat ilahi..yang mengizinkan segalanya..
..pagi ni fatihah ok ke sekolah..aku yang hantar dia pagi ni..dia senyum jer masa ke sekolah..
..petang semalam masa amik dia dari sekolah keb. pun nampak ok..senyum jer..tapi jauh di sudut hati aku ni rasa..sedih sangat..bila teringatkan balik bila dia dipukul tu..rasa sedih sangat2 hati aku ni..malam tadi aku slow talk dengan fatihah..and kakak aku pun slow talk dgn dia..seems like dia dengar cakap aku..and this morning dia pergi sekolah..ceria jer..sesungguhnya ini semua adalah kehendak dan izin allah s.w.t..aku sebagai hambanya hanya mampu berdoa..dan berserah..

..esok aku nak bawak anak2 aku tngok movie..aku nak spend time dengan fatihah..so at least biar dia tahu bahawasanya..ibu dia amat menyayangi dia..dan really care of her..tu lah satu2nya anak pompuan aku..setakat ni..mana tahu ada rezeki lain..wallahualam..kan..
aku nak bawak esok anak2 aku sebab..weekend ni aku kena kerja..saturday & sunday..sian anak2 aku..ibu bekerja sayang..ibu cari makan utk anak2 ibu gak..utk masa depan kalian gak..insyallah..lepas system go-live nanti ibu amik cuti..bawak gi jalan2 lagi ya..

..aku berdoa setiap waktu solat..agar..allah..tetapkan hati fatihah..next year..fayyadh lak masuk standard one..another challenge for us..to handle anak lelaki masuk ke alam persekolahan yang sebenar..hanya doa ibu pengiring hidup kalian seharian..

..actually, aku nak sharekan news about ayah kawan Fatihah telah kembali ke rahmahtullah pagi tadi..aku kenal sangat dengan Encik Osman tu..al-fatihah buat En.Osman, aku dapat tahu yang dia hidap barah..but i'm not sure barah apa..semalam masa ambik fatihah dari sekolah..aku nampak kawan fatihah tu tak seceria biasa..muram jer..rupa2nya dia nak jadi anak yatim hari ni..sesungguhnya ini semua kehendak ilahi..ajal dan maut ditangan tuhan..kita sebagai hambanya harus sentiasa beringat..akan tiba masa masing2..sekali lagi al-fatihah buat arwah En.Osman..buat anak En.Osman..hanania kawan fatihah..aku doakan agar dia akan tabah lalui kehidupan akan datang..

No comments: