Tuesday, May 26, 2009

..Farriys's 1st Birthday celebration..

..syukur ke hadrat ilahi kerana telah memberi keizinan kepada kami untuk melaksanakan majlis makan2 untuk Farriys's 1st birthday last Saturday, 23rd May 09..we all memang tak merancang untuk buat besar-besaran..just invite kaum keluarga kedua belah pihak..sebelah aku dan sebelah husband..dan semestinya..adik beradik aku dan adik beradik husband la yang datang untuk memeriahkan lagi birthday setahun Farriys tu..

..as usual, mak aku telah willing untuk memasak..dan makanan yang kami hidangkan on that day adalah rendang ayam, kari daging, pulut kuning, nasi impit, nasi putih, pecal, lepat pisang, kek gula hangus, dan minumannya jus sunquick tropika tu..untuk kanak2 ada jelly dan candy..pagi sabtu tu aku ke klinik pakar an nur dulu bawa Farriys gi amik jab MMR & Pneumococoal dia yang terakhir..so lepas tu balik..bermula arena persiapan utk majlis tu..sampai ke petang..aku di dapur..dengan mak & husband..hanya kami bertiga membuat persiapan utk harijadi Farriys tu..petang lak menyusun kerusi meja kat hall tu..

..kek birthday Farriys..beli kat secret recipe jer..abang Fayyadh yang pilih..choc mud..tak sangka..pilihan Fayyadh tu..menjadi idaman ramai peminat..licin kek tu..alhamdulillah lega..tak membazir..dan yang hampir habis..pecal..tak ku sangka juga..ramai peminat pecal rupanya..then lepas isyak, father in law mula baca doa...setelah expected guest aku semua dah tiba..selesai baca doa..acara Farriys potong kek birthdaynya..then..semua orang makan la..apa lagi kan..

..about 10.00 cam tu orang dah habis makan..aku, husband dan kawan baik aku..mengemas meja dan dapur..then setelah semua orang balik..aku & husband mengemas hall & sampah..kena make sure..bersih..sebab takut nanti semut datang mengunjung..tu pun dah dekat pukul 12 malam..then sebelum masuk tidur..sempat la menengok birthday present Farriys..dapat baju, dapat toys & dapat duit juga..kat bawah ni aku tepekkan sikit la gambar masa birthday tu..selebihnya boleh di tatap dengan sepenuhnya di mana lagikan kalau tak picasa web album kesayangan ku itu..dan anda boleh click saja disini.. Farriys's 1st Birthday celebration ..


No comments: