Thursday, May 07, 2009

..hatiku duk dak duk dak..

..semalam setibanya di rumah, Fakhriy bagi surat dari sekolah..terlintas difikiran aku..eh surat apa pulak dari sekolah ni..sekolah nak inform about Fakhriy's trip ke..then, aku pu bacalah cepat-cepat surat yang Fakhriy hulur tu..aku baca title surat tu..MID-TERM EXAMINATION..waduhhh..surat ni lah yang aku tunggu2 yang sebenarnya..baca punya baca..ingat lambat lagi la examnya..wahh sekali tengok date..start exam 12hb..means next Tuesday..wahhh..hati aku terus kencang..macam aku yang nak exam..aku lak yang gelabah..aku cakap kat Fakhriy..abang chik..nak exam tau minggu depan..then dia dengan selamba jawab..ok, mummy...ler..anak aku ni..faham ke tak faham..kalau nak kata tak faham, dah 2 tahun dah dia sekolah..takkan tak faham lagi exam..ataupun..dia tu selamba..jer..exam ke tak exam sama je pada dia..start from that moment..hati aku ni duk dak duk dak duk dak..aku yang cuak lebih..then..aku ajak Fakhriy buat homework..alahai..mood dia semalam..cam tak best jer..slow jer buat homework..but homework tu cam biasa la kan melambak..14 muka surat A4 paper okkk...aku sabarkan hati..pujuk dia buat homework..

..as usual la kan..bila hari Selasa..aku ni bertukar jadi kartun yang kelam kabut ler..sebab Fatihah & Fayyadh, both of them have tuition but different places..memang hari Selasa jer..aku akan bergerak pantas dan tak melengah2kan masa..sebab aku nak diaorang sampai kelas tuition..awal..tak suka lambat2 ni..nanti rugi lak..orang lain dah mula..

..tetapiiii...masa Fatihah & Fayyadh balik dari sekolah semalam..telah menambahkan lagi duk dak duk dak hati aku ni dan menambahkan kecuakan aku..both of them gave me letter from school..wahhh..aku pun baca..terbeliak aku baca..tajuknya..PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN..tengok datenya lak..start on 13hb..which is next Wednesday..wahhhhhhhhhhh...all of them..next week serentak exam...uishh..naper la cam aku yang nak exam..berdebar2 jantung aku ni..macam2 aku fikirkan..setiap kali solat..aku akan mendoakan agar anak2 aku diterangkan hati untuk menimba ilmu, dan tenang untuk menjawab exam..

..rasanya pagi ni..ada lagi kesan2 kecuakan pasal exam ni..itu yang aku menulis kat blog ni..bagi kurang sikit rasa cuak tu..bercelaru otak aku memikirkan anak2 nak exam..harapan aku agar Allah memberi cahaya ketenangan pada anak2 aku..aminnn..

1 comment:

imanamani said...

hehehe..mujur la aku ...iman sorang baru sekolah...rasa en lo...hahaha ketawa jahat....