Wednesday, September 16, 2009

..cerita ceriti mercun bunga api..

..kalau orang tanya apa kenangan yg tak dapt aku lupakan masa zaman kecik3 dulu..masa raya adalah..bermain bunga api & mercun..uish..aku cukup suka la main benda2 tu..dan aku cukup suka lah memasang pelita masa zaman sekolah dulu..setiap hari aku akan pastikan pelita aku menyala after aku berbuka puasa..

..sebut pasal main bunga api..dan mercun..macam2 jenis mercun kitorang ada..yang selalu main mercun dengan aku siapa lagi..the only adik yang aku adalah..tapi yang selalu nyalakan mercun..ha ni dia..pendekar mercun..tuan punya blog ni hahahaha..kenangan pasal mercun ni, teringat arwah abah aku..dia lah insan paling rajin layan kami pasal mercun..pernah abah beli mercun panjang cam mercun cina tu..pasang dari tingkat atas rumah mak aku..tu..then aku standby kat bawah utk nyalakan..ok ok bah..dah ready ke..ok ok kata abah..boleh pasang dah..bila dengan abah kata ok tu..aku pun nyalakan mercun tu..bunyi dia punyalah kuat..sampai semua orang jiran keluar nak tengok apa yang bunyi tu..aku dan adik orang yang paling seronok lah..uish..rasa hebat tul masa tu hahaha..to adik..can u still remember the moment...arwah abah pun seronok tengok kitorang gembira..tapi..yang tak tahannya mak bebel ..sebab...bunga matahari mak abis mati..terkena dik mercun tu..berhari2 mak bebel marahkan pasal mercun tu..tapi kami diam jerlah..sebab hati seronok dgn mercun tu...

..pernah gak kami ada perang mercun..kami pasang mercun..lawan dengan anak2 jiran..siapa punya mercun hebat..dan sapa punya mercun lagi kuat bunyi..dannn yang pastinya kami ni group pompuan yang menang tau...hahaha..cukup seronok masa tu..hehe..kenangan yang buat aku ketawa sendirian..dan mengingatkan pada arwah abah..aku cukup sayang abah..raya kali ni masuk la 12 tahun dah aku beraya tanpa abah aku..al fatihah buat arwah abah..aku sentiasa ingat arwah abah aku..tiap2 hari dan tiap kali aku solat..yang aku ada skang ni hanyalah ibu aku yang tersayang..mak..ina akan balik raya kedua nanti ya..insyallah kita jumpa raya ni..ina, rindu rendang mak..sedapnyaaa..mak tunggu ina balik ya..tahun ni aku tak dapat jumpa adik beradik..aku raya pertama sebab semua balik umah mertua..dan pastinya aku akan nangis pagi raya tu..teringatkan abah, mak, adik beradik aku..syukurlah aku ada suami tercinta, anak2 tersayang..di sisi aku di pagi raya tu..nanti aku kongsikan bersama kisah raya ku..dannnnn percutianku...

1 comment:

imanamani said...

isk ..cakap pasal ni ..memang tak penah lupa punya la... sampai bila bila...