Thursday, September 03, 2009

..sesuatu yang menguji diri dan minda..

..aku cukup berdebar-debar hari ni..macam-macam yang aku fikirkan..ini semua adalah kerana berita yang aku dapat pagi tadi..aku tak tahu nak kata apa dah..hanya aku bermohon pada ilahi agar dia memberi cahaya kekuatan utk aku hadapi situasi ni dan aku juga bermohon padaNya agar dia membuka pintu rezeki ku petang ni, di bulan ramadhan yang amat mulia ini..aku berdoa agar ramadhan kali ni penuh makna & membawa keberkatan serta murah rezeki buat kami sekeluarga..

..buat insan yang mengetahui apa yang aku lalui, sama2lah kita berdoa agar Allah membuka pintu rezeki buat kita semua..Ya Allah, ya tuhanku, sesungguhnya amat besar ujian mu di bulan ramadhan ini..kau lebih mengetahui yang terbaik buat hambaMu..berikanla petunjuk & hidayah buat aku utk terus tabah menghadapi semua ujian dan dugaan ini..hanya pada Mu, aku berserah Ya Allah..hanya pada Mu aku bermohon agar kau kurniakanlah sesuatu yang dapat merubah nasib hambaMu ini..

..aku hanya berserah pada ilahi, kerana aku tahu hanya Dialah yang menentukan segalanya di muka bumi ini..Ya Allah, berilah aku kekuatan utk menghadapi ujian ini..dan ampunkanlah segala dosa2 ku, Ya Allah..sesungguhnya aku redha dengan ujian Mu ini, andainya ini adalah yang terbaik buat ku..

2 comments:

Normi said...

Berdebar-debar hari ini, esok dan hari yang seterusnya

imanamani said...

takpe...insyaallah ...pasti ada rezeki untuk anak anak....