Friday, September 18, 2009

..lagi sehari raya..aku masih di ofis..

..sedihnya..aku masih di ofis..walaupun lusa dah nak raya..jalan raya pun dah lengang masa on the way ke ofis tadi..rasa2 cam boleh tidur baring jap la kat jalan tu..punya la takde kereta..yelah..orang banyak dah balik kampung, dah gerak semalam & malam tadi..cuma aku masih setia di cyberjaya ni..bersama rakan seperjuangan di ofis..

..cakap pasal packing raya, malam tadi kemas pakaian & gosok baju jer sempat, lepas tu yang banyak masa buat adalah mengemas rumah sana sini pastikan semua dah bersih utk ditinggalkan..tak nak la balik dari kampung halaman, rumah penuh dengan semut sana sini..ofis ni pun dah sunyi, tinggal kami berdua jer melayu kat ofis ni..melayu2 lain semua dah pulang ke kampung tercinta..tapi..badan aku jer kat sini, hati aku dah berada di kampung dah..dan paling menyedihkan hari ni keempat2 puteri & putera aku ke taska, dan hanya diaorang saja di taska hari ni..kanak2 lain semua dah ikut parents balik kampung..aduhai..sedih tul aku mengenangkan anak2 kami yang tersayang..

..barang tak packing abis lagi..takut pulak ada yang tertinggal, tapi list barang dah ada, so just follow list barang2 tu, husband kata tengok list barang tu, cam takut tak muat jer kereta..segala bagai..wife dia nak bawak..dia kata..hehe..biasalah aku ni kan..yang paling penting keperluan anak2 kami mesti tak boleh tinggal..mesti kena cukup..

..memang takada mood betul nak buat kerja hari ni, ingat nak raya, nak makan ketupat, nak makan lemang, nak makan rendang..dan yang paling best adalah..nak bergambar di hari raya..serta bermaaf-maafan..(sebut tu cam banyak dosa jer..hehehe..)..tapi sian pada mak aku yang amat aku rindu..raya pertama, mak sorang2 di rumah..rasanya tak sabar nak lompat ke tahun depan, beraya di sebelah aku lak..dapat bersama dengan mak..di pagi raya..tak pa mak tunggu ina di hari raya kedua pasti ina akan muncul di pintu rumah mak ya..

..teringatkan anak2 lak di taska..kat bawah ni wajah2 yang menghuni taska nur hidayah hari ni..hanya 4 adik beradik ni jer..




1 comment:

imanamani said...

tiap tahun kan..mesti ada post anak anak kat taska kan..sedih je bunyi.. kalau diaorg sekolah lagi hari tak la terasa sangat..tapi betul la..jalan raya memang dah lengang....ooooooooosedihnya.....