Tuesday, February 02, 2010

..Fatihah with her piano class..

..aku nak kongsikan bersama kegembiraan hati melihat Fatihah yang amat gembira pergi ke kelas piano dia..kebiasaannya, hujung minggu dia selalu lambat bangun..dan Ahad baru ni dia telah membuat satu kejutan yang memeranjatkan kami..

..Hari Sabtu, aku dah berpesan pada Fatihah, kena bangun awal esok tau, kakak..nak pergi kelas piano..then dia hanya menjawab, ok Ibu..biasa saja ‘respon’ dia..yang risau adalah aku sebab takut dia bangun lambat, dan lambat ke kelas piano..rugi kalau lambat masuk..


..Pagi Ahad, aku belum lagi keluar dari bilik..aku tak dengar apa-apa bunyi di luar bilik atau di bawah..kebiasaannya, kami pasti dengar suara riuh-rendah anak-anak tengok tv di pagi Ahad, lepas tu aku minta hubby jenguk anak-anak..hubby pun cakap, kenapa sunyi saja..dia pun pergilah menjenguk anak-anak kesayangan kami..
..di bilik boys, kelihatan Fayyadh & Fakhriy masih tidur..wah..satu kejutan ni, biasanya pagi-pagi Ahad dah buka tv..lepas tu, jenguk ke bawah pula, eh..satu lagi kejutan kata hubby..Fatihah dah siap mandi dan dah siap berbaju cantik..begitu bersemangat kata daddy dia nak ke kelas piano..selalunya Ahad hari yang lambat dia mandi, tapi pagi tu..dia dah siap segalanya, tinggal nak bergerak ke kelas saja lagi..

..lepas tu, daddy dia kata..very good kakak, tak perlu suruh-suruh..dah siap dah nak ke kelas..satu perubahan yang ketara..yang disebabkan oleh minat dia untuk ke kelas piano..Alhamdulillah, Allah telah beri petunjuk apa yang Fatihah minat dan membawa perubahan pada dia..satu perubahan yang positif dan kesimpulannya, daddy dan mummy kenalah bersedia dengan budget $$$ untuk membeli piano untuk Fatihah sebab pada kelas pertama, dia dah boleh ingat code pada jari-jari yang mana..dan di rumah, dia bermain-main dengan jari di atas angin..ala-ala menekan piano..insyaAllah..ada rezeki, dapatlah Fatihah miliki sebuah piano..

1 comment:

imanamani said...

good kakak....