Monday, February 08, 2010

..makcik ku buat umrah lagi..aku bila lagi ni..

..tadi mak call beritahu yang makcik aku dah nak bertolak dah mengerjakan umrah..buat kali ke berapanya aku pun tak tahulah..murah rezeki makcik aku tu..dah beberapa kali mengerjakan haji dan umrah..apa yang aku terfikir adalah bila pula rezeki aku akan tiba untuk aku dan suami pula mengerjakan umrah dan haji..

..tapi bercakap pasal suami aku, dia dah pun mengerjakan umrah dan haji..maka kesimpulannya..aku nilah..diri aku ni bila pula lagi la peluang datang untuk aku mengerjakan umrah dan haji..memang teringin sangat-sangat..aku nak ke sana..tapi tanggungjawab aku di sini perlu diselesaikan dulu..syaratnya apabila mampu seseorang umat Islam itu mengerjakan ibadah umrah dan haji, maka dapatla dia mengerjakan dengan sempurna..

..insyaAllah..dengan izin Allah, suatu hari nanti adalah rezeki nanti tu, Cuma tak tahu cepat atau lambat saja..memang aku sentiasa berdoa ke hadratnya aku aku dimurahkan rezeki dapat kiranya mengerjakan umrah dan haji..untuk melengkapkan rukun islam sebagai seorang umat Islam..

..pada pendapat aku, setiap yang telah Allah lorongkan pastinya..ada sebab musabab..dan setiap yang Allah tentukan pastinya ada hikmah disebaliknya..Allah lebih mengetahui yang terbaik untuk hambanya..andai tiba masa kami nanti, dapatlah kami menunaikan ibadah tersebut..insyaAllah..

No comments: