Thursday, January 28, 2010

..aku menempah blazer..dan seluar baru..

..dah agak lama juga..husband tersayang suruh tempah blazer untuk aku..tapi aku saja tundakan..sebab pada aku, mahal sangat..buat apa mahal-mahal sangat..macam tak berbaloi saja..lepas tu baru-baru ni husband dapat peruntukan untuk buat blazer dia..dia offer buat blazer aku..dia kata dia dah ada 4 blazer masih elok..nak buat apa banyak2..dia kata..gila kuasa blazer ke apa..lepas tu setelah difikir-fikirkan..ok juga kalau aku buat blazer sebab kat ofis pun memang sejuk..sampai menusuk ke tulang sejuknya..

..lepas tu, aku cuba survey-survey kat mana nak tempah blazer..ricky2 pada kawan ofis yang sama duduk bangi..so, keputusannya aku pergi ke seksyen 9, bangi..kedai tu nama Tum Tailor..aku gi tanya-tanya harga..dan kualiti material dia..lepas tu, hubby kata ambil yang sepasang blazer dengan seluar, dengan harga rm1200..ya Allah..dalam hati aku..kalau beli gelang lagi berbaloi..betul tak..betul kan..kan..kan..

..lepas tu bincang-bincang punya bincang..aku tawar menawar..tailor tu kata blazer saja rm950..seluar 2 dapatlah rm300..aku tawar-menawar lagi..lepas tu aku kata kita bulatkan 1 blazer, 2 seluar rm1000..ok tak..dia kata..ikut material lah..then dia tunjuk.material yang ikut budget aku tu..aku tengok cantik gak material dia..lepas tu dapat 2 seluar lagi..lepas tu,aku setuju..tailor tu kata lagi 4 hari datang..buat fitting..ok..bayar deposit rm200 jer..lepas tu balik ke rumah..

..dari situasi pemilihan blazer tu, dapat aku membuat kesimpulan..kalau perempuan biar murah sikit tapi dapat banyak sikit helaian..tapi kalau lelaki..mahal sikit dapat kurang helaian..tapi material lagi bagus..tak apa..ok saja pada orang lelaki..orang perempuan suka tukar-tukar tak macam orang lelaki..so, sabtu ni pergi fitting lah nampaknya aku kat Tum Tailor Bangi tu..

2 comments:

imanamani said...

hui..dah sebut gelang tu... tu hints tu..untuk Tuan Haji Parizol..moga moga anda tabah hati bila membaca perkataan GELANG itu...di ulang..GELANG..cari kan aje rantai basikal..repair size..hadiahkan...wakakakakaka

aduhai said...

Salam, Tum Tailor tu kat sebelah mana?. Ada no handphone dia tak?