Tuesday, January 19, 2010

..jadual waktu balik anak2ku berubah..

..Aduhai..kadang tak sanggup memikirkan anak-anak yang sekolah petang ni..berdoa..cepat2 la diaorang sekolah kebangsaan pagi lak..then gi sekolah agama..petang..jadi boleh balik awal..before ni hari isnin,selasa,jumaat Fayyadh & Fakhriy balik kul 6.30 ptg..rabu dan khamis lak kul 6.00 petang..tapi kami dapat surat last Friday, bermula hari ni 18hb mereka akan balik dari isnin hingga jumaat kul 6.40 petang..aduhai..lambat tul..la baliknya anak aku..

..nantilah tunggu mesyuarat PIBG nanti, aku nak tanyakan kenapa waktu balik di lewatkan..adakah disebabkan waktu masuk lambat..dan waktu masuk lambat disebabkan budak sekolah pagi keluar lambat..kenapa budak sekolah pagi keluar lambat..adakah disebabkan ada kelas tambahan?..aku sendiri pun tak tahu jawapannya..nanti akan aku pastikan kenapa..ya..

..kadang-kadang teringat situasi 3 tahun yang sudah..dari tahun 2007-2009, aku dapat menghantar dan menjemput anak-anak pergi balik sekolah..tapi tahun 2010 ni..totally berbeza, aku naikkan diaorang private transport..sesekali teringin rasanya nak jemput diaorang balik sekolah sendiri tapi memandangkan keadaan aku yang bekerja begitu jauh ni..melainkan ambil cuti sajalah baru dapat jemput diaorang..kalau tunggu aku jemput diaorang, alamatnya..anak2 aku tidur kat pagar transit tu..em..cakap pasal transport ni..tetiba terfikir Farriys yang plan asalnya nak sekolah kan dia tahun depan tapi..ada kemungkinan di awalkan Jun tahun ni..macam mana la dia naik transport smart reader tu nantikan..hehehe..sampai ke tidak dia tu..first day sekolah nanti..aku nak mengintip la dia naik van tu..pergi dan balik..insyaAllah andai diizinkan Allah s.w.t.

1 comment:

imanamani said...

ko bior betul teh..awal gila nak hantar farriys.....