Tuesday, January 12, 2010

..sesuatu yg tak mudah di dapat, sesuatu yg berharga..

..sesuatu yg tak mudah di dapat, sesuatu yg berharga..

..lagi 2 hari berakhir la tahun 2009 dan tiba2 aku terfikir tentang..pengalaman2 yang lepas sepanjang tahun 2009 ni..terlalu banyak kenangan manis & pahit, pengalaman yang berharga mahupun yang gembira & sedih..semua laluan hidup ini adalah suatu ujian dariNya..kita sentiasa di uji di uji dan di uji..
..dengan ujian dariNya lah yang membuat kita lebih teguh lebih tabah mengharungi liku-liku kehidupan akan datang..aku terfikir tentang apa yang orang lain dapat dengan begitu mudah tetapi bagi aku untuk mendapatkan yang sama tidak mudah..dan adakalanya tertanya-tanya kenapa begitu sukar untuk aku mendapatkannya sedangkan insan2 lain amat mudah mendapatkannya..ada insan yang menyedarkan bahawasanya..kesukaran yang kita lalui utk mendapat sesuatu itulah sesuatu yang amat berharga sebab kita berusaha bersungguh-sungguh mendapatkannya..dan setelah kita memperolehinya, kita akan menghargainya teramat sangat..kita akan sentiasa ingat betapa sukarnya aku nak mendapatkannya..dan tidak akan aku sia-siakan ianya..insyaAllah..

No comments: