Monday, January 25, 2010

..at last..impian fatihah jadi kenyataan..

..semalam ahad, setelah berjumpa dengan kawan aku yang aku tempah kek batik tu..aku menyuarakan pada hubby pasal extra class for skill untuk Fatihah..since Fatihah tak boleh sangat join outdoor game, jadi kami decided masukkan dia indoor extra class for her skill..iaitu kelas music..kami bagi pilhan pada Fatihah untuk pilih kelas muzik apa yang dia suka..

..dari bertahun yang lalu aku dah tahu, impian Fatihah nak masuk kelas muzik iaitu piano class..so, akhirnya daddy dia setuju untuk enroll kan dia kelas tu..so semalam, kami dah register kan Fatihah untuk piano class tu..tanpa pengetahuan Fatihah..slot petang ahad dah tak ada..aku nak masukkan dia slot petang ahad sebab boleh saing..waktu adik-adik dia ke karate class tu..yang ada slot pagi..

..so, hubby kata its oklah..boleh saja ahad pagi tu..daddy bayar registration rm50, deposit rm95, monthly rm95, piano book rm80..since Fatihah masuk ada 1 lesson for January, ada extra rm18..so totalnya rm338..another investment for our child.. hope that Fatihah will learn hard since new thing for her..

..balik rumah, sampai kat rumah..Fatihah dah Tanya dah..ibu,ayah pergi mana tadi..aku jawab, pergi ambil kek batik..kesukaan u all tu..then pergi mana lagi dia kata..macam tahu-tahu jer pergi lama tak kan ambil kek batik saja..then aku jawab, cuba teka..ibu pergi mana..kakak suka sangat kalau ibu masukkan kakak ke extra skill class tu..then dia tersenyum2 sipu..maybe dah dapat agak..then, aku kata tekalah..dia kata tak naklah teka..nanti salah..then, aku kata..ayah dah register nama kakak untuk piano class..lepas tu punyalah dia suka..lebar saja senyum..

..itulah impian Fatihah dari darjah 1, akhirnya impian dia menjadi kenyataan..and as her mother, I believe that she can learn fast and kami pun kenalah bersedia dengan wang ringgit $$$ untuk membeli the instrument for her which is the piano..which will cost..few few few thousand $$$..tapi bila fikirkan dia tak boleh sangat outdoor game..so, that’s the best indoor skill yang sesuai dengan kesihatan Fatihah dan jiwanya..untuk kakak, semoga kakak rajin-rajin usaha..ini adalah sebagai melengkapi skill kakak, dari segi akademi, kakak ok, dari segi Islamic skil pun kakak ok, so the last thing yang ibu & ayah provide untuk extra skill kakak itulah dia..your dream to enroll for piano class came through..

1 comment:

imanamani said...

acu mmg suka sangat kakak main piano... sama macam kakak atiqah....